Bilakah Freddie Mercury mendapat AIDS? Freddie mercury didiagnosis menghidap AIDS pada tahun 1987 tetapi dia mengumumkan diagnosisnya dengan AIDS pada tahun 1991. Dia meninggal sehari kemudian kerana komplikasi yang berkaitan dengan penyakit ini.

Bilakah Freddie Mercury mendapat AIDS?

Freddie Mercury

Freddie Mercury (5 September 1946-24 November 1991) adalah penyanyi Amerika, penulis lagu, penerbit rakaman, dan vokalis utama kumpulan rock Queen. Dianggap sebagai salah satu penyanyi terhebat dalam sejarah muzik rock, dia terkenal dengan persembahannya yang hebat , dan rangkaian vokal empat oktaf. Merkuri adalah puncak konvensi seorang lelaki batu depan, dengan gaya teater dan pengaruhnya dalam arah seni Ratu.

Dilahirkan pada tahun 1946 di Zanzibar dari Parsi, keluarga Hindu, dia pergi ke sekolah asrama Inggeris di India, dari usia lapan tahun dan kembali ke Zanzibar setelah sekolah menengah. Pada tahun 1964, keluarganya melarikan diri dari Revolusi Zanzibar, pindah ke Middlesex, England. Setelah belajar dan menulis muzik selama bertahun-tahun, dia membentuk Queen pada tahun 1970, bersama dengan gitaris Brian May dan pemain dram Roger Taylor. Mercury menulis banyak hits Ratu, termasuk "Killer Queen", "Bohemian Rhapsody", "Somebody to Love", "We Are the Champions". Persembahan karismatiknya di panggung sering dikaitkan untuk berinteraksi dengan penonton , yang pertama kali ditunjukkan di konsert Live Aid pada tahun 1985. Dia juga memimpin karier solo, dan merupakan produser dan pemuzik tamu untuk artis lain.

Freddie Mercury

Hubungan Freddie Mercury

:small_blue_diamond: Pada awal 1970-an, Mercury mempunyai hubungan jangka panjang dengan Mary Austin , yang dia temui melalui pemain gitar Brian May. Tinggal bersama Austin selama beberapa tahun di West Kensington, London. Sehingga pertengahan 1970-an, dia memulakan hubungan dengan David Minns , pengarah suara Amerika Elektra Records. Pada bulan Disember 1976, Mercury membincangkan Austin mengenai seksualiti, dan itulah akhir hubungan romantis mereka. Mercury keluar dari apartmen , dan membeli Austin tempatnya sendiri berdekatan.

:small_blue_diamond: Mercury dan Austin tetap berkawan selama bertahun-tahun, Mercury sering disebut sebagai satu-satunya sahabat baiknya. Dalam temu bual pada tahun 1985, Mercury berkata mengenai Austin: "Semua rakan saya bertanya kepada saya mengapa mereka tidak dapat menggantikan Mary, tetapi itu tidak mungkin. Satu-satunya rakan yang saya ada ialah Mary dan saya tidak mahu menjadi seseorang lain. Bagi saya, ia adalah perkahwinan. Kami saling mempercayai dan itu sudah cukup untuk hubungan kami. Rumah terakhir Mercury, Garden Lodge, dengan rumah agam Georgia yang mempunyai dua puluh lapan bilik di Kensington, terletak di kawasan yang terpelihara dengan baik- kebun seluas satu hektar, dan dikelilingi oleh tembok bata yang tinggi, dipilih oleh Austin. Mercury adalah ayah baptis anak lelaki tertua Austin, Richard.

Mary Austin

:small_blue_diamond: Pada awal hingga pertengahan 1980-an, dia rupanya terlibat dengan Barbara Valentin , seorang aktris Austria, yang muncul dalam video musik untuk lagu "itu adalah Kehidupan yang Keras". Dia pernah mengatakan bahawa Valantine hanya kawan; Mercury berkencan dengan restoran restaurat Jerman Winfried "Winnie" Kirchberger pada masa itu. Mercury tinggal di apartmen Kirchberger, dan mengucapkan terima kasih atas makanan dan tempat tinggalnya "dalam catatan albumnya 1985 oleh Mr. Bad Guy. Dia mengenakan tali perkahwinan perak yang diberikan kepadanya oleh seorang Kirchberger. Seorang rakan menggambarkannya sebagai cinta" Mercury's ' di German.

:small_blue_diamond: Pada tahun 1985, dia memulakan hubungan jangka panjang dengan pendandan rambut kelahiran Ireland, Jim Hutton (1949-2010) , dengan siapa dia memanggil suaminya. Mercury menggambarkan hubungan mereka sebagai hubungan yang terjalin untuk keselesaan dan pemahaman. Hutton, yang menguji HIV positif pada tahun 1990, tinggal bersama Mercury selama tujuh tahun terakhir dalam hidupnya, merawatnya semasa sakit, dan berada di sisi katilnya ketika dia meninggal. Mercury meninggalkan rumahnya di London ke Austin, bukannya Hutton, berkata kepadanya: anda pasti isteri saya, dan itu pasti milik anda. Setahun kemudian, Hutton berpindah dari London ke bungalow, Mercury telah dibina untuk dirinya sendiri, di republik Ireland.

Persahabatan Freddie Mercury dengan Kenny Everett

Joki cakera radio Kenny Everett bertemu dengan Mercury pada tahun 1974, ketika penyanyi itu mengajaknya membuat persembahan di pertunjukan sarapan di London. Sebagai dua orang yang paling terkenal di Britain, mereka mempunyai banyak persamaan dan menjadi kawan baik. Pada tahun 1975, Mercury mengunjungi Everett, yang ada di salinan pratonton single baru "Bohemian Rhapsody". Walaupun terdapat keraguan bahawa stesen itu akan bermain dalam trek sepanjang enam minit, Everett meletakkan lagu itu di atas meja putar, dan setelah mendengarnya, berseru, "lupakan saja, masalahnya adalah masalah selama-lamanya" . Walaupun Radio Metropolitan New York bukan persetujuan rasmi untuk lagu ini, Everett tidak henti-hentinya berbicara mengenai sebuah rakaman, yang dia buat, tetapi dia tidak dapat menghasilkan semula. Dia sering memainkan lagu itu dengan alasan seperti, "Oh, jari saya pasti tergelincir". Pada masa yang sama, Everett, menyiarkan lagu itu selusin kali sepanjang satu hujung minggu. Papan suis Capital dipenuhi dengan pemanggil yang bertanya kapan lagu itu akan dikeluarkan.

Pada tahun 1970-an, Everett menjadi penasihat dan mentor Mercury, dan Mercury bertugas sebagai orang kepercayaan Everett. Pada awal hingga pertengahan 1980-an, dia terus menguji homoseksualnya dan bereksperimen dengan ubat-ubatan. Walaupun mereka tidak pernah menjadi kekasih, mereka telah menjalani kehidupan malam di London bersama-sama. Pada tahun 1985, mereka telah putus, dan persahabatan mereka tegang ketika Everette keluar dalam biografi bekas isterinya, Lady Lee. Pada tahun 1989, ketika kesihatan mereka merosot , Mercury dan Everett berdamai .

Persahabatan Freddie Mercury dengan Kenny Everett

Freddie Mercury Aids

:small_blue_diamond: Freddie Mercury didiagnosis dengan bentuk masalah Leukosit yang jarang berlaku pada tahun 1982, yang sekarang jelas diketahui sebagai petunjuk kemungkinan jangkitan HIV . Itu sebelum dia bertemu Jim, dan sejauh yang kita ketahui, Mary negatif HIV sehingga keduanya didokumentasikan dengan baik sebagai sumber.

:small_blue_diamond: Ketika dia mengeluarkan bukunya (Mercury And Me) pada tahun 90-an, gangguan dan kritikan terhadapnya sangat luar biasa. Seperti, tidak, serius, hebat. Homofobia dan berita buruk mereka menyangka dia berusaha menjana wang dengan kematian suaminya.

:small_blue_diamond: Jim tahu dia menghidap HIV pada masa itu dan menganggap dia tidak akan hidup lebih dari enam bulan. Peluangnya memenangi buku itu sangat bagus, dan Freddie meninggalkannya seperti £ 500,000 (itu kira-kira £ 1 juta dalam wang hari ini), jadi wang bukanlah insentif . Dia hanya mahu Freddie tinggal dan bersamanya. Buku ini adalah cara untuk mengatasi kesedihan, dan seperti yang anda ketahui, banyak ahli terapi mengatakan bahawa menulis kenangan adalah cara yang baik untuk mengatasi.

:small_blue_diamond: Sekarang anda harus memahami apa itu cinta dan memahami bahawa Freddie mencintai budak lelaki itu. Kami berhak memilih siapa yang kami rasa dan mereka memilih satu sama lain. Hormatilah. Membesar.

:small_blue_diamond: Jim sangat menyayangi Freddie. Dia bersama Freddie ketika dia meninggal. Dia juga cuba menyembunyikan status HIV Freddie kerana dia bimbang bagaimana hal itu akan mempengaruhi Freddie.

Siapa Jim Hutton?

:small_blue_diamond: Jim Hutton seorang budak lelaki Ireland yang terkenal dengan hubungannya dengan penyanyi rock kumpulan band Queen yang paling popular adalah pendandan rambut. Dia adalah suami Freddie merkuri dan menghabiskan tujuh tahun hidupnya sebelum kematian Freddie. Pada hari-hari terakhir merkuri ketika dia sakit, Hutton berdiri di sisi katilnya dan mengambilnya pada hari-hari terakhirnya. Hutton didiagnosis menghidap AIDS dan meninggal pada tahun 2010 pada Hari Tahun Baru.

:small_blue_diamond: Setelah Freddie meninggal pada tahun 1994, dia menulis sebuah buku untuk mengenang hubungan Freddie dan Hutton di mana dia berkongsi beberapa gambar mereka yang tidak kelihatan dan saat-saat yang tidak pernah diungkapkan sebelumnya. Dalam temu bual, Hutton membincangkan buku itu dan menyatakan bagaimana buku ini penting bagi dirinya dan bagaimana dia mendapat pertolongan dari buku ini untuk mengatasi kesedihannya setelah kematian merkuri.

:small_blue_diamond: Freddie hanya mendedahkan tentang penyakitnya di hadapan orang terdekatnya, Hutton adalah salah satunya. Ketika Freddie bercakap tentang penyakitnya kepada Hutton, dia lebih jauh mengatakan bahawa tidak apa-apa jika anda ingin berhenti dari hubungan ini dengan saya, anda boleh berpisah dengan saya. Hutton menjawab: Saya tidak akan pernah meninggalkan anda; Saya sayang anda dan tetap bersama anda hingga akhir hayat. Setelah mendengar ini dari Hutton, Freddie menjadi emosional dan merasa tersentuh dengan kesetiaannya .

:small_blue_diamond: Jim dan Freddie kedua-duanya memakai tali perkahwinan walaupun tidak ada yang menikah secara rasmi namun, kumpulan perkahwinan ini menunjukkan komitmen mereka satu sama lain. Hutton berpindah ke rumah pondok Freddie's Garden yang terletak di London setelah awal hubungan mereka di mana dia tinggal sehingga kematian Freddie.

Bagaimana Freddie Mercury mendapat AIDS?

Ia tumbuh setelah mendapat HIV. Anda tidak boleh menghidap AIDS. HIV adalah virus. AIDS adalah apa yang berlaku apabila sistem imun gagal. Anda tidak boleh menyembuhkan HIV. Tetapi anda boleh menyembuhkan AIDS. Anda tidak boleh mati kerana AIDS. Freddie Mercury meninggal kerana AIDS. Itu sebenarnya kesan sampingan. Masalahnya disebabkan oleh radang paru-paru; keradangan paru-paru yang disebabkan oleh jangkitan virus atau bakteria, di mana kantung udara menjadi penuh dengan nanah dan boleh menjadi keras. Keradangan boleh mempengaruhi kedua-dua paru-paru (double pneumonia) atau satu (pneumonia tunggal).

Siapa yang Memberi Freddie Mercury Aids?

:small_blue_diamond: Jawapan untuk pertanyaan " siapa yang memberi Freddie Mercury AIDS " tidak diketahui. Sebilangan orang mengatakan Jim Hutton yang merupakan suaminya selama tujuh tahun, memberikan penyakit ini kepada dia yang meninggal pada tahun 2010 pada Hari Tahun Baru hanya 3 hari malu dengan ulang tahunnya yang ke-61.

:small_blue_diamond: Sekiranya anda mencari soalan ini di google, maka hasil yang anda dapat ialah Jim Hutton, seperti yang saya bincangkan di atas Freddie lebih menonjol daripada Jim dan dia biasa mengunjungi bar gay ketika dia mengunjungi New York, AS pada masa itu HIV adalah pusat New York. Dia mungkin mendapat penyakit ini dari sana dari salah satu rakan karibnya.

:small_blue_diamond: Pada tahun 1984, Jim bertemu Freddie tetapi dia belum dijangkiti AIDS hingga tahun 1995, itu bermakna dia bukan orang yang menjangkiti Freddie. Ada kemungkinan Jim dijangkiti oleh Freddie merkuri.

Apakah fakta rawak mengenai Freddie Mercury?

:black_small_square: Freddie takut dengan labah-labah. Sekiranya dia melihatnya, dia akan memanggil teman lelakinya Jim untuk membuangnya dan meletakkannya di luar. Walaupun dia takut dengan labah-labah, dia tidak mahu melihat mereka terbunuh, jadi Jim tidak dibenarkan menyerang mereka.

:black_small_square: Gaya nyanyiannya yang unik terasa berat di lehernya, dia mempunyai suara yang lantang. Dia menolak operasi kerana bimbang suaranya mungkin rosak.

:black_small_square: Dia menyukai "Another One Bites the Dust" dan menyanyikannya sehingga gumpalan keluar. Dia enggan berhenti sehingga mempunyai rakaman yang bagus.

:black_small_square: Dia menyukai penipuan permainan.

:black_small_square: Dia takut dengan doktor gigi.

:black_small_square: Dia menulis lagu Delilah mengenai kucing kesayangannya, Delilah.

:black_small_square: Dia gemar memberi hadiah.

:black_small_square: Dia memaafkan Paul Prenter setelah Paul meninggal kerana komplikasi yang berkaitan dengan AIDS sebelum meninggal dengannya beberapa bulan kemudian.

:black_small_square: Dia suka ikan koi. Dia mempunyai kolam di kebunnya. Salah satu tugas Jim adalah membuang goreng (koi bayi) dan memasukkannya ke dalam tangki supaya ikan besar tidak memakannya.

:black_small_square: Satu perkara yang membuat dia berada dalam keadaan buruk adalah bahawa Delilah ingin menghabiskan lebih banyak masa dengan Jim daripada yang dia lakukan. Dia menamakan Jim "Saint Francis of Assisi" kerana pendekatannya terhadap binatang. Di Ibiza, pasukan kucing dan anjing liar akan mengikuti Jim.

:black_small_square: Dia melakukan "Barcelona" dengan Montserrat Cabelle yang menentang perintah doktor, kerana jumlah sel darah putihnya rendah untuk pembunuhan. Dia memerlukan pemindahan darah sejurus selepas operasi. Cabelle adalah salah satu dari sedikit orang yang memberitahunya tentang kehidupannya. "Barcelona" seharusnya dimainkan secara langsung di Olimpik 1992 tetapi Mercury mati beberapa bulan sebelum upacara pembukaan.

:black_small_square: Warna kegemarannya adalah kuning.

:black_small_square: Dia suka bir.

:black_small_square: Dia tidak suka melakukan wawancara kerana dia seorang yang sangat pemalu dan pendiam.

:black_small_square: Bohemian Rhapsody membawanya bersendirian kira-kira 7 minggu bekerja di studio.

Soalan Lazim

Berikut adalah beberapa pertanyaan yang sering diajukan berkaitan dengan topik kapan Freddie Mercury mendapat AIDS .

1. Adakah Jim Hutton menghidap AIDS sebelum dia bertemu Freddie Mercury? Adakah Freddie secara tidak sengaja menjangkiti Jim?

Mungkin juga Hutton mempunyai virus HIV sendiri yang mungkin kurang positif di mana dia dapat menjangkiti Freddie dengan jenis HIV lain yang boleh menyebabkan Freddie sejenis "HIV Supervirus" yang mempercepat kematian Freddie. Dan itu dapat membuatnya lebih tahan terhadap ubat-ubatan yang dia pakai.

2. Adakah Freddie Mercury merupakan satu-satunya anggota Queen yang gay?

Terdapat banyak perdebatan mengenai sama ada Freddie Mercury adalah gay atau biseksual. Saya sering menganggap dia gay kerana beberapa sebab. Tetapi Freddie tidak mahu dikenang kerana seks atau kehidupan cintanya atau yang lain. Dia seorang pelakon. Itulah dia dan itulah yang dilahirkannya. Artis terkenal. Dan dia seorang artis yang sebenar.

3. Berapa lama selepas Live Aid Freddie?

Biopik Queen dan Freddie Mercury, "Bohemian Rhapsody," memuncak pada Julai 1985 untuk Live Aid. Filem ini berakhir dengan semua masa yang luar biasa, tetapi karier kumpulan ini tidak berakhir di sana. Queen akan terus membuat rakaman hingga empat bulan sebelum kematian Mercury pada 24 November 1991.

4. Mengapa Freddie Mercury tidak mengetap gigi?

Namun, Freddie tidak bersedia untuk mengetap giginya. Walaupun kemudian dalam kariernya, Freddie Mercury pasti mampu membelinya, dan dia tidak mahu menyelesaikan masalah penyelarasannya , kerana dia percaya bahawa dia telah menyumbang pada jangkauannya yang luar biasa. Dia takut jika membiarkan giginya berubah, itu akan memberi kesan negatif terhadap kemampuan menyanyi.

5. Apa yang menjadikan Freddie Mercury begitu istimewa?

Terkenal dengan suaranya yang mengagumkan, dan persona panggung biasa, Freddie Mercury, adalah penyanyi utama "Queen" yang terkenal di dunia dengan pembebasan album 1974 mereka yang berjaya, Sheer Heart Attack. "A Night at the Opera" (1975), yang menampilkan lagu "Bohemian rhapsody," membuatnya menjadi bintang.

Kesimpulannya

:ballot_box_with_check: Artikel ini adalah mengenai Bilakah Freddie Mercury mendapat AIDS . Nah, Freddie Mercury didiagnosis menghidap HIV pada tahun 1987 dan meninggal dunia akibat komplikasi AIDS pada tahun 1991 pada usia 45 tahun. Namun, kerana HIV yang tidak dirawat dapat tetap tidak aktif selama lapan hingga 10 tahun sebelum gejala AIDS muncul, tidak pasti kapan Mercury dijangkiti penyakit ini, namun, yang biasanya disebarkan melalui hubungan seksual atau pembagian jarum. :ballot_box_with_check: Oleh kerana Mercury tidak diketahui menggunakan arteri intravena, secara meluas dipercayai bahawa dia dijangkiti HIV dari salah satu pasangan seksualnya. Sebagai salah satu bintang rock terbesar di dunia antara akhir 1970-an dan 80-an, Mercury mempunyai banyak pasangan, lelaki dan wanita, dan mustahil untuk mengesan masing-masing dan mengenal pasti orang yang menyebarkan virus kepadanya. :ballot_box_with_check: Sebagai tambahan, profesional perubatan masih berjuang untuk memahami HIV dan AIDS ketika Mercury ditemui. Ujian HIV tidak boleh dipercayai dan sukar dikesan, menjadikannya sukar untuk mengetahui dengan pasti siapa yang dijangkiti dan kapan. Stigma yang melekat pada HIV sebagai "barah gay" digabungkan dengan kurangnya pengetahuan tentang penyakit ini menjadikan diagnosis pada masa itu hukuman mati.

Baca Juga:point_down:

Freddie Mercury Aids

SIAPA YANG MEMBERI AIDS FREDDIE MERCURY?

Adakah gaya Harry gay?