Bilakah kucing berhenti tumbuh? Baiklah, jawapannya adalah ini. Sebilangan besar berhenti tumbuh sepenuhnya sekitar satu setengah tahun . Kucing anda mungkin menyerupai orang dewasa yang kurus selama ini. 3 - 6 Tahun: itulah kehidupan kucing anda. Baka yang lebih besar masih tumbuh selama 1 atau 2 tahun . Walau bagaimanapun, jenis yang lebih sederhana telah berkembang menjadi kucing dewasa yang hebat sekarang.

:large_blue_diamond: Bilakah Kucing Berhenti Berkembang?

Sekiranya anda terlambat mendapat teman lain yang berbulu, anda mungkin berfikir bilakah kucing berhenti tumbuh? Sama ada anda mempunyai anak kucing atau dewasa-up kucing , pembangunan sahabat terdekat anda mungkin bergantung kepada pelbagai elemen. Nasib baik, kami berjumpa dengan doktor haiwan Trupanion, Dr. Caroline Wilde, untuk membiasakan diri dengan bagaimana kucing berkembang dan petua untuk menjaga kucing anda bertambah tua seiring bertambahnya usia.

:large_orange_diamond: Fasa Kehidupan Kucing

Sebagai permulaan, kita harus membincangkan kucing rata-rata. Sebilangan besar tiba pada ketinggian 18 inci (kaki untuk ditanggung) dan beratnya sekitar 10 paun ketika ukuran penuh. Sebilangan besar kucing di rumah seperti Tabbies dan Siam akan berkembang sehingga dewasa dalam satu tahun. Walau bagaimanapun, terdapat banyak perkembangan dan beberapa peringkat kehidupan sebelum anda tiba!

:small_red_triangle_down: Mari Menyelam!

Anak kucing hingga berusia setengah tahun: Ini adalah peringkat perkembangan terpantas. Kucing anda akan beralih dari bayi (mata tertutup, bergantung pada Momma untuk segala-galanya) ke anak kucing yang kurus dan ingin tahu yang menyebabkan kemusnahan di rumah .

Anak kucing akan menambah berat badan dengan cepat selama ini. Anak kucing akan memperoleh 0.25 - 0.5 lbs setiap minggu pada minggu-minggu awal sehingga mereka melipatgandakan pengenalan mereka ke dunia dengan minggu 10-12.

Ini juga merupakan masa sosialisasi penting. Untuk menahan kucing anda daripada dilindungi, timbunan pergaulan dan cinta sangat penting. Anak kucing liar tidak mempunyai sosialisasi dengan orang lain, mendedahkan mengapa mereka suka menjauhkan diri dari kita.

Pada tahap ini , anak kucing dilindungi, dengan kulit bulu, wajah bulat, kacang kaki raksasa (kaki juga), dan mata raksasa. Mereka mempunyai gigi yang tajam, kecil dan tulang yang rapuh. Mereka juga dinamik dan meriah. Mereka kehilangan gigi anak mereka sekitar sepuluh minggu . Menjelang setengah tahun, mereka mempunyai gigi dewasa . Sorotan wajah mereka akan menjadi lebih jelas dan halus sekitar 3-6 bulan.

Setengah tahun hingga setahun: Kadar perkembangan kucing berkurang semasa peringkat ini. Sebilangan besar doktor haiwan akan mempertimbangkan kucing yang telah dikembangkan sepenuhnya dalam masa satu tahun . Mereka juga boleh maju dari makanan kucing untuk dewasa-up makanan kucing semasa peringkat ini. Walau bagaimanapun, bergantung pada variasi, beberapa kucing sedang berkembang dan perlu terus mendapat makanan kucing hingga berumur 2 tahun.

Anda dapat melihat apa yang akan menyerupai kucing anda ketika ia tiba di peringkat dewasa ini. Banyak kucing kecil di rumah akan berhenti tumbuh cukup umur sekitar 12 - 16 bulan. Walau bagaimanapun, yang lebih besar, serupa dengan kucing Maine Coon atau kucing Ragdoll , akan terus berkembang sehingga berumur 4 atau 5 tahun! Namun, secara umum, kebulatan wajah akan berlarutan menjadi lebih ketara, serupa dengan kucing dewasa. Ini adalah peringkat dewasa muda kucing anda. Mereka mungkin tidak berperikemanusiaan, kasar, dan terus terburu-buru. Mereka telah berkembang menjadi set yang langsing, dan bergantung pada tahap aktiviti, dapat kelihatan ramping. Percayalah; Mereka akan berkembang sehingga mereka berkembang.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Mengapa anjing menjilat anda? 2. Bolehkah Anjing Makan Ais Krim? 3. Cara Menanam Ganja Melalui Teknologi Pertanian Vertikal

Ini adalah tambahan ketika mereka mencapai perkembangan seksual. Kucing jantan boleh mengandung kucing lain, dan kucing betina boleh hamil. Doktor haiwan anda mungkin mencadangkan memperbaiki atau membetulkan kucing anda atau menjauhkannya dari kucing yang berlainan agar tidak mengawan semasa peringkat ini.

Fasa Kehidupan Kucing Pertumbuhan Kucing - Penjelasan
13 tahun: Kucing anda sudah dewasa pada peringkat ini. Ia mungkin terus menjadi sedikit demi sedikit. Sebilangan besar berhenti tumbuh sepenuhnya sekitar satu setengah tahun. Kucing anda mungkin menyerupai orang dewasa yang kurus selama ini.
3 - 6 Tahun: Inilah kehebatan hidup kucing anda. Varieti yang lebih luas berkembang sebentar, namun jenis yang lebih sederhana telah tumbuh menjadi kucing dewasa yang hebat pada ketika ini. Kedua-duanya akan melalui hari-hari mereka mengejar tikus catnip itu, memakan kepingan mereka yang enak dari hidangan makanan, menyiapkan diri mereka, dan tidur.
7-10 Tahun: Ini adalah kucing yang dikembangkan sepenuhnya. Mereka bermain, bagaimanapun, lebih santai. Tidak ada lagi perkembangan selain dari sekitar perut. Rezeki yang betul dan banyak aktiviti akan mengelakkan masalah perubatan awal matang.
11-14 Tahun: Ini adalah tahun-tahun senior. Jangkitan yang berkaitan dengan usia boleh muncul sekarang, dan kucing anda akan mulai hilang.
15+ Tahun: Kucing ini telah tiba di fasa kehidupan senior . Mereka mungkin menunjukkan penurunan berat badan dari masalah yang berkaitan dengan usia, dan kulit mereka mungkin kehilangan sebahagian cahaya sebelumnya. Walau apa pun, lantai pemujaan yang luar biasa itu masih ada, duduk rapat untuk peluang untuk meringkuk dan tidur siang di pangkuan anda.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Petua Menjaga Bunyi Anak Kucing Anda Semasa Mereka Berkembang

Anda memerlukan kucing anda berasa puas dan pejal. Senang menonton mereka semasa mereka berkembang, belajar, dan berkembang . Wilde memberi perhatian kepada petua khusus untuk memastikan suara pendamping tersayang baru anda.

  • Beri makan kucing anda dengan makanan anak kucing berkualiti.

  • Perkembangan dan keperluan setiap kucing sangat luar biasa.

  • Keadaan memperbaiki atau memperbaiki kucing anda boleh mempengaruhi perkembangan dan peningkatan berat badan .

  • Doktor haiwan anda adalah individu yang terbaik untuk diminta apabila setiap kucing berubah dari kucing menjadi makanan dewasa.

  • Kemajuan dari makanan kucing ke kucing kerap berlaku dari 9-10 bulan namun boleh berubah-ubah.

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Adakah Baka Kucing Membuat Perbezaan?

Sebilangan baka kucing sama sekali lebih sederhana atau lebih berat daripada kediaman biasa. Sebagai contoh, kucing Siam, Sphynx, dan Khao Manee, sebahagian besarnya, mempunyai berat badan yang lebih rendah dan mungkin mencapai ukuran penuh sebelumnya.

Keturunan kucing yang lebih besar seperti Maine coons boleh mempunyai berat sebanyak 25 paun atau lebih. Perkembangan mereka memakan masa beberapa tahun, kata Demo, kerana jumlahnya jauh lebih besar daripada kebanyakan baka kucing lain. Tanya doktor haiwan anda apakah berat badan dewasa yang normal untuk baka kucing anda. Dengan cara itu, anda akan mengetahui kapan anak kucing anda sedang berkembang dan kapan harus berubah dari kucing menjadi makanan dewasa.

:large_blue_diamond: Ukuran Piawai Baka Kucing Popular dan Jangkauan Pertumbuhannya

Merenung sama ada saiz kucing anda biasa? Lihat ukuran purata ini untuk jenis kucing yang mungkin paling terkenal untuk mengetahui saiz terbaik untuk kucing anda.

American Short atau Longhair: Lelaki normal di suatu tempat dalam julat 11 dan 15 paun, dan wanita normal di suatu tempat di bidang 6 dan 12 paun . Ini normal juga tepat untuk kucing pelbagai campuran. Pertumbuhan mereka berhenti pada 2 tahun.

Ragdolls: Jantan normal di suatu tempat dalam kisaran 12 dan 20 paun, dan wanita normal di suatu tempat di bidang 8 dan 15 paun. Pertumbuhan berhenti pada empat tahun.

Fundamental Coons: Lelaki normal di suatu tempat dalam lingkungan 13 dan 18 paun , dan wanita normal di suatu tempat di bidang 9 dan 12 paun . Coon fundamental menghentikan pertumbuhannya pada usia 3 tahun.

Orang Siam: Kedua-dua lelaki dan wanita normal di suatu tempat dalam lingkungan 6 dan 12 paun. Orang Siam menghentikan pertumbuhan mereka setelah 2 tahun kelahiran mereka.

Sphynx: Lelaki normal di suatu tempat dalam lingkungan 8 dan 11 paun, dan wanita normal di suatu tempat di bidang 6 dan 8 paun. Sphnyx mempunyai jangka masa pertumbuhan terpendek 1 tahun sahaja.

Parsi: Lelaki setiap hari di suatu tempat dalam kisaran 9 dan 14 paun, dan wanita biasa di suatu tempat di bidang 7 dan 11 paun. Kucing parsi menghentikan pertumbuhan pada usia dua tahun.

Bengal: Lelaki biasanya berada di kisaran 10 dan 15 paun, dan wanita standard di suatu tempat di bidang 8 dan 10 paun. Pertumbuhan mereka berhenti pada dua tahun.

:small_blue_diamond: Beberapa Baka Kucing Lain

Keturunan Tinggi dalam inci (cm)
Orang Abyssinian 8 hingga 10 (20 hingga 25)
Shorthair Amerika 8 hingga 10 (20 hingga 25)
Birman 8 hingga 10 (20 hingga 25)
Devon Rex 10 hingga 12 (25 hingga 30)
Maine Coon 10 hingga 16 (24 hingga 40)

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Cat Pheromone Spray 2. Cat Eye Nails 3. Apa yang dimakan oleh rama-rama?

:radio_button: Seberapa Besar Kucing Anda Dapat?

Setelah melihat banyak elemen yang menambah saiz kucing, dan apabila perkembangannya berhenti, anda dapat melihat bahawa setiap kucing luar biasa. Perkembangan mereka bergantung pada banyak perkara. Jalan yang sesuai bagi anda untuk memastikan kucing anda mencapai kehebatan cat tudung adalah dengan memberi anda makanan berkhasiat , malah rutin makan, lengkap dengan nutrien dan mineral asas, memberi banyak aktiviti , dan banyak kasih sayang.

Anda mungkin mempunyai kucing atau kucing kecil jika anda melakukannya, dan mungkin memerlukan satu tahun atau empat tahun; namun, akhirnya, anda mempunyai pasangan kucing yang prihatin melalui semua peringkat perkembangan.

Pertanyaan lain yang berkaitan dengan "Bilakah kucing berhenti tumbuh?" adalah, "Berapa besar kucing saya dapat?" Rata-rata kucing di rumah adalah sekitar 10 paun, ditambah atau tolak beberapa paun. Orang-orang dari pelbagai jenis kucing yang paling luas, Maine Coon, menimbang timbangan kira-kira 20 paun. Kucing tidak menyukai taring dalam banyak perspektif, dan tidak ada kaitan antara ukuran kaki dan ketinggian dan berat badan kucing anda. Kaki yang lebih hebat tidak bermaksud kucing yang lebih hebat. Seberapa besar kucing anda akan ditentukan oleh sifat keturunan. Terdapat 19 set kromosom yang mengawal segalanya dari panjang rambut, warna kot, dan, sememangnya, ukuran!

Walaupun anak kucing anda adalah penanda terbaik betapa besarnya kucing anda, jantina juga boleh menjadi faktor. Lelaki biasanya lebih penting daripada wanita, dan jangka masa penyemburannya boleh bertahan lebih lama.

:green_square: Tempat Mengukur Tinggi, Panjang dan Berat:

Lihat carta baka kucing untuk kadar ketinggian dan berat badan. Sistem ini menawarkan peraturan keturunan yang jelas untuk ketinggian, panjang, dan berat kucing anda.

  • Tinggi: Kaki untuk ditanggung, kurang ekor.

  • Panjang: Hidung hingga ke dasar ekor. Mereka membuat anggaran ekor secara bebas, dan ia tidak menentukan seberapa besar kucing anda atau jika berat badannya berlebihan.

  • Berat: Grafik menawarkan julat berat dewasa.

:white_square_button: Adakah Kepelbagaian Kucing Tergantung Pada Betapa Cepatnya Mereka Berkembang Atau Betapa Besarnya Mereka?

Kepelbagaian kucing anda boleh mempengaruhi ukuran dan kelakuannya. Malah, ia mungkin memutuskan betapa besarnya mereka.

Sebagai contoh, "kualiti keturunan kucing dan baka adalah penentu terbesar dalam kucing saiz yang benar-benar maju. Selain itu, menjaga dengan sewajarnya akan terus menjaga berat badan yang ideal, ”kata Wilde.

Apabila anda mula-mula mendapatkan semula teman tersayang yang baru, pertimbangkan untuk menyiasat pelbagai jenisnya untuk membiasakan diri dengan mereka. Begitu juga, berbincanglah dengan doktor haiwan anda mengenai jenis kucing anda dan apa yang ada di kedai.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Makanan Yang Harus Dielakkan Kucing 2. Kuku Mata Kucing 3. DOJA CAT UMUR

:red_square: Proses Pertumbuhan Kucing

Menjadi ibu bapa kucing menunjukkan bahawa anda memberikan semua keperluan kucing anda pada setiap fasa kehidupan mereka. Memahami interaksi perkembangan kucing akan membantu anda memahami tingkah laku, tahap pergerakan, keperluan sihat dan kesejahteraannya. Berikut adalah fasa formasi kucing yang sedang berkembang.

:small_red_triangle_down: Anak kucing (Peringkat Membangun)

Dari kelahiran hingga setengah tahun adalah fasa perkembangan anak kucing. Kucing tidak sukar untuk berinteraksi dengan, ingin tahu, dan meriah. Tahap yang mendasari ini adalah ketika kucing harus terus menerus mengenal orang dewasa, anak-anak, dan binatang peliharaan yang berbeza dalam keluarga .

Pada ketika kucing anda boleh disetujui oleh keluarga, ini adalah peluang yang ideal untuk menyiapkan, membersihkan gigi , dan menguruskan kuku. Penyediaan kes harus dimulakan ketika kucing anda adalah anak kucing untuk membuat lawatan ke doktor haiwan tidak begitu mengerikan. anak kucing memerlukan protein , mineral , lemak , dan kalori tambahan untuk acara yang kuat dan harus makan makanan yang dirancang untuk kucing.

1. Junior

Fasa peningkatan kucing yang kurang serupa adalah tidak matang dan ketika watak dan watak kucing mula ditunjukkan. Kucing muda mula tumbuh secara eksplisit dan merupakan tahap ketika pemilik harus mempertimbangkan memperbaiki / memperbaiki. Tampilan yang lebih dewasa menggantikan penampilan anak kucing itu.

Peningkatan saiz dan berat kucing, dan mereka menjalani proses penyemburan. Seperti kanak-kanak muda, kucing muda akan berusaha memahami apa yang boleh mereka hasilkan. Mereka mungkin menimbulkan kecenderungan ganas, dan had harus dibenarkan. Pada ketika kucing tiba pada setengah tahun, mulailah menukar kepada makanan kucing dewasa. Interaksi harus berterusan selama tujuh hingga empat belas hari.

2. Perdana

Kucing pada usia 3 dan 6 tahun seperti orang dewasa berusia 20-an dan 30-an dan berada di puncak kemajuan. Kucing pada tahap ini harus dijaga makanan kucing kelas atas dan dewasa dalam jumlah yang sah untuk menjauhkan diri dari kenaikan berat badan yang berlebihan. Sekiranya terdapat masalah perubatan seperti diabetes , kejutan yang berkaitan dengan perut , atau pankreatitis, doktor haiwan mungkin memberi ubat makanan kucing untuk menjamin kesejahteraan yang ideal.

3. Matang

Kucing pada usia tujuh dan sepuluh tahun seperti orang dewasa pada usia pertengahan. Ukuran umum kucing akan tetap serupa. Walau apa pun, kucing yang sedang berkembang mungkin cenderung untuk menambah berat badan jika mereka tidak aktif. Penyakit berterusan hampir tidak dapat dielakkan pada kucing dewasa.

Makanan tambahan seperti vitamin C dan E sangat penting bagi kucing dewasa untuk menjaga kerangka kerja mereka yang rapuh. Makanan basah yang rendah kalori adalah alternatif yang hebat untuk kucing berusia tujuh hingga 10 tahun. Sebilangan besar doktor haiwan mencadangkan ujian kesejahteraan seperti kerja jam untuk membiakkan kucing.

4. Senior

Kucing tua berumur 11 dan 14 tahun dan mula menunjukkan bahawa mereka matang. Kulit mereka mungkin mulai menjadi putih dan tidak memiliki banyak kecerahan. Kucing yang lebih tua boleh menimbulkan masalah mudah dibawa tetapi harus melakukan senaman sederhana , jika dapat dibayangkan. Makanan kucing basah selalu disarankan untuk kucing pada usia mereka. Makanan lebih senang digigit dan diproses. Oleh kerana makanan kucing basah melibatkan daging, lemak, dan air, kucing biasanya bersandar ke arahnya.

5. Geriatrik

Kucing yang berumur 12-14 tahun ke atas dianggap lebih tua. Pemilik boleh melihat perubahan besar dalam tingkah laku kucing mereka. Seekor kucing boleh menjadi lebih lantang dan mengalami kecelakaan dengan kotak sampah. Sebahagian daripada masalah dengan kucing tua mungkin merangkumi masalah ginjal , gigi , atau sendi . Makanan yang difikirkan untuk kucing tua mengandungi lebih banyak nutrien , mineral, taurin, dan lemak tak jenuh Omega-3 untuk lapisan dan kulit yang padat.

Pakar subjek, doktor haiwan, dan penyelidik memikirkan tentang perawakan, berat badan, dan orientasi seksual sebagai elemen penentu dalam kadar perkembangan kucing . Salah satu faktor dengan kucing betina adalah apabila mereka siap meniru, mereka berhenti tumbuh. Pada umumnya, kucing berhenti tumbuh antara usia satu hingga dua tahun.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Kucing Vegan 2. Nama Kucing Lovecraft HP 3. Nama Kucing Lovecraft 4. Berapakah insurans haiwan kesayangan untuk kucing? 5. Kesan tangkapan

:large_blue_diamond: Cara Memastikan Kucing Tumbuh Dengan Betul

Kucing berkembang dengan cepat sejak mereka dibawa ke dunia sehingga mereka berusia sekitar setengah tahun. Tahap pembangunan berkurang antara setengah tahun hingga satu tahun, namun mereka berkembang dan berkembang. Makanan kucing harus dijumpai untuk peringkat kehidupan dan tahap aktiviti kucing. Rawatan harus diberikan dalam jumlah yang terhad kerana penerimaan yang tidak sihat. Lawatan berkala ke doktor haiwan akan memastikan kucing anda berkembang dengan kadar yang sesuai.

:red_square: Faktor Utama Yang Mempengaruhi Pertumbuhan Kucing

  • :small_red_triangle_down: Jantina

Kucing Siam mungkin mengejutkan apabila mendapati bahawa, berbeza dengan orang, kucing jantan berkembang lebih sedikit daripada pasangan betina mereka. Ini kerana kucing betina akan mempunyai tepi yang lebih sederhana daripada kucing jantan dari jenis yang serupa, yang bermaksud mereka harus berkembang menjadi tahap yang lebih rendah. Seperti yang ditunjukkan oleh Merck Veterinary Manual, rata-rata kucing jantan di rumah beratnya sekitar tujuh paun, walaupun kucing betina beratnya kira-kira enam paun. Dengan menggunakan manual yang setara ini, didapati bahawa kucing jantan pada umumnya akan berkait dengan panjang 21 inci sementara kucing betina agak terbatas pada panjang 19 inci.

  • :small_red_triangle_down: Pengasingan

Sudah sekian lama menjadi topik perbincangan mengenai sama ada memperbaiki atau membaiki teman anda yang bertelinga atau menghalangi perkembangan mereka di sana-sini. Lebih jelas lagi, diterima bahawa kucing tetap dan tetap menjadi lebih luas daripada pasangannya yang tidak berubah. Kajian telah membuktikan bahawa hipotesis ini sampai tahap tertentu. Sekarang akan dikatakan dengan selamat bahawa, kerana metodologi dilakukan sebelum kucing tiba pada masa dewasa, panjang dan panjangnya akan lebih besar daripada pasangannya yang jahat. Ini kerana pembetulan dan pembetulan pediatrik menghasilkan gabungan lanjutan dari plat pengembangan kucing di sekitar kaki dan lengannya, memberi mereka lebih banyak peluang untuk berkembang.

  • :small_red_triangle_down: Diet

Dari sekian banyak perkara dalam kesimpulan ini, ini adalah jangka panjang yang paling ketara.

Apabila kucing disapukan dari susu pada usia sekitar dua bulan, mereka bergantung sepenuhnya kepada pemiliknya untuk mendapatkan khasiat. Dengan beban yang cukup besar di bahu anda, penting untuk mengingat objektif rezeki anak kucing yang sah.

Rejimen makan yang sah menjamin bahawa rakan anda berkembang dengan kadar yang sempurna - tidak terlalu cepat, tidak sedikit demi sedikit. Anda harus menjauhkan diri dari rejimen makan yang mempercepat perkembangan maksimal apa pun, kerana ini dapat menurunkan berat badan kucing. Walaupun jenis makanan yang anda berikan kepada anak kucing anda tidak diragukan lagi penting, anda juga harus mempertimbangkan berapa banyak makanan yang anda jaga dan berapa kerap anda melakukannya.

Kucing dalam makanan dari beberapa bulan, kucing harus menjaga makan malam kecil, bagaimanapun, empat kali sehari. Ini kerana perut kecil mereka tidak dapat menyimpan ukuran makanan yang diperlukan untuk makanan yang sesuai. Ketika mereka meningkat dari usia seperempat tahun hingga setengah tahun, anda harus menjaganya antara ⅓ dan 1 cawan, mengikut volume , makanan, tiga kali sehari.

  • :small_red_triangle_down: Susunan kelahiran:

Kita semua sudah mulai memandang setengah bintang setengah liter cepat atau lambat, menyedari ia akan tumbuh lebih sederhana daripada yang lain di sampah, dan ini berlaku untuk setiap kucing kecil di tong sampah. Semakin jauh garis kelahiran kucing jatuh, semakin sederhana mereka dewasa, terutamanya jika kucing itu agak momma, dan itu menghasilkan sejumlah besar.

  • :small_red_triangle_down: Bilangan Kerabat:

Bilangan kucing kecil dalam masalah sampah. Bilangan kucing kecil yang berlebihan dapat memperbanyakkan ukuran susu yang dapat diakses dari ibu ke kucing secara berlebihan. Kucing dengan khasiat yang tidak berdaya berkembang semakin perlahan dengan lebih sederhana.

  • :small_red_triangle_down: Kekuatan Ibu Bapa:

Sekiranya kucing anda berasal dari ibu yang sangat dipuja dan manja, kemungkinan besar floof anda akan mencapai kualiti keturunan saiz pembangunan yang diputuskan. Sekiranya tidak, furbaby anda boleh menjadi lebih sederhana ketika dikembangkan.

  • :small_red_triangle_down: Kelayakan Genetik:

Beberapa pemboleh ubah keturunan dapat menandakan jika kucing anda akan berukuran kecil . Mereka menggabungkan kerdil dan kerusakan tulang. Doktor haiwan anda akan menemui sebarang anomali dengan anak kucing anda semasa pendaftaran standard.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Kucing gemuk 2. Berapa banyak karbohidrat dalam epal 3. Bolehkah Anjing Makan Ais Krim?

Cara Menjaga Makanan Seimbang Kucing Anda

Sejak kami memeriksa pertanyaan "Berapa?" dan "Berapa kerap?", kita boleh mula membincangkan bahagian-bahagian rejimen makan yang sesuai untuk kucing yang sedang berkembang. Semasa membuat rutin makan untuk anak kucing anda, anda perlu menangani tiga aspek diet utama: lemak , protein , dan kalsium .

Satu perkara yang perlu diperhatikan adalah tidak normal bagi anjing dan orang lain. Kucing telah melakukan karnivor. Mereka mempunyai keperluan protein yang paling tinggi daripada taring (33g berbanding 21g setiap 100g bahan kering). Itulah sebabnya kucing memerlukan sekurang-kurangnya 35% dan hingga separuh dari makanan keringnya dibuat dari protein , dengan kadar apa pun 9% makanan kering berasal dari sumber makhluk. Keseluruhan jumlahnya mungkin lebih tinggi ketika anak kucing menyusu susu . Pada masa yang sama, yakinlah bahawa ukuran protein yang mereka perlukan akan berkurang ketika mereka terus matang.

Walaupun kita mungkin berusaha menjauhkan diri dari sumber makanan yang kaya akan lemak, kucing memerlukan sebilangan besar lemak dalam rejimen makan mereka. Lemak ditumpuk dengan lemak tak jenuh asas dan nutrien larut lemak yang penting untuk kucing anda sihat. Sebagai peraturan, kandungan lemak makanan anak kucing anda mestilah berada di tempat antara 18% dan 35% di premis bahan kering.

Kucing makan makanan mineral utama lain untuk peningkatan suara anak kucing anda adalah kalsium. Seperti yang ditentukan oleh badan pertukaran yang menangani industri makanan haiwan peliharaan Eropah , rejimen makan total untuk kucing anda harus memberikan 2.5g kalsium per 1000 kilokalori makanan. Cubalah untuk tidak melampaui batas atau membatalkan prasyarat diet ini. Penyiasatan terhadap kucing yang dijaga rutin makan kekurangan kalsium menunjukkan kucing yang berkembang untuk menumbuhkan kalsifikasi tisu lembut yang mendorong cabaran pernafasan , dorman, dan terhambat perkembangannya kerana keracunan nutrien D. Sementara itu, kucing yang dirawat dengan jumlah kalsium yang berlebihan menyebabkan hiperkalsemia, yang menyebabkan batu kalsium berfungsi di buah pinggang mereka.

Untuk memastikan anak kucing anda mendapat makanan tambahan asas ini, kami mencadangkan untuk mengikuti permintaan kebanyakan doktor haiwan dan mendapatkan kucing anda makanan kucing yang terperinci secara unik. Lebih jelas lagi, kami mengesyorkan mengikuti undian Mindy Bough, Pengarah Kanan Perkhidmatan Pelanggan untuk Pejabat Midwest ASPCA, dengan menyatakan, “Jangan pergi dengan jenama konvensional atau kedai. Pembelian dari organisasi yang dihormati. Penjelajahan menunjukkan sumber makanan kucing ini memberikan kesejahteraan yang besar. "

Makanan kucing yang berkualiti, kata Bough, akan mempunyai tanda yang menunjukkan bahawa ia memenuhi syarat-syarat berkhasiat untuk kucing seperti yang ditetapkan oleh Persatuan Pengawal Makanan Amerika. Lebih baik lagi, beri perhatian yang unik kepada tanda "Rezeki total dan disesuaikan"; nama ini menunjukkan bahawa mana-mana kucing yang memakan makanan ini tidak memerlukan tambahan mineral atau nutrien untuk berkembang dengan baik.

Oleh itu, anggap sudah setahun sejak anda mendapat Ole Whiskers. Dia sekarang berusia setahun. Dengan cara ini, mungkin Young Whiskers. Bagaimanapun, anggap sudah setahun anda mempunyai beberapa minit di mana anda boleh bersumpah dia menyerupai dia semakin ketara.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Insurans Kesihatan Haiwan Peliharaan Terbaik 2. SNAKES PET 3. Bagaimana Mesra Haiwan Peliharaan adalah Perjalanan Darat Bandar Kecil?

:red_circle: Seberapa tepat anda akan mengatakan bahawa anda harus memberitahu ketika kucing selesai berkembang?

Rezeki dalam sepuluh bulan awal adalah penting untuk perkembangan kucing. Sebab tipikal untuk berkembang dalam kucing adalah makanan tidak berdaya selama sepuluh bulan awal kehidupannya. Ini sering berlaku pada kucing liar dan sepi. Sekiranya anda menyelamatkan kucing dan ia muncul sedikit, ia akan lama kelamaan mencapai ukuran rata-rata ketika merawat rejimen pemakanan yang padat, banyak nutrien dan makanan tambahan. Sekiranya anda telah menyelamatkan kucing yang kurang berat badan, berhati-hatilah agar tidak berlebihan dan biarkan kucing anda mendapat berat badan berlebihan dalam misi anda untuk mengembangkannya.

Kucing telah melakukan karnivor - mereka benar-benar memerlukan rutin makan kaya protein dari daging. Beri kucing anda khasiat yang sesuai untuk peringkat hidupnya secara konsisten. Sekiranya anda memutuskan untuk membuat sendiri, jamin anda mengikuti formula yang dimaksudkan untuk kucing. Kucing semestinya tidak boleh digemari sayur-sayuran, tetapi jika anda menuntut, hubungi doktor haiwan untuk memastikan anda melengkapkan rejimen makannya dengan tepat untuk memastikan bahawa ia tidak melewati makanan penting. Ini akan menjamin ia berkembang dengan ukuran yang tepat.

:small_red_triangle_down: Memahami Keperluan Pertumbuhan Kucing Anda

Sepanjang hidup kucing anda, mereka akan mempunyai keperluan untuk keperluan berkhasiat, sosial, dan senaman yang berkembang. Untuk mengetahui tentang teman berbulu anda, sangat penting untuk melihat setiap tempoh kehidupan kucing anda dan memeriksa perkembangannya dengan berhati-hati sehingga anda dapat memberikannya dengan kehidupan terbaik yang dapat dibayangkan. Ingatlah, tanpa mengira saiz kucing anda, mereka akan memerlukan seumur hidup yang penuh dengan pemujaan.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Minyak pati tidak baik untuk anjing 2. APAKAH MAKANAN SNAK PET? 3. Wang tunai kecil 4. Mengapa Kucing Bersin? 5. Nama Kucing Lovecraft

:eight_pointed_black_star: Soalan Lazim— (Soalan Lazim)

S1 - Pada usia berapa kucing dewasa?

A - Antara usia 7 dan 10 tahun, kucing anda berada di tahap yang dikenali sebagai peringkat dewasa. Selain itu, sama seperti kita menjadi kurang dinamik , begitu juga untuk mengembangkan kucing dewasa. Ini adalah tambahan ketika mereka akan menambah berat badan dan menambah beberapa masalah perubatan, seperti diabetes atau penyakit buah pinggang.

S2 - Bolehkah anda mengetahui seberapa besar kucing yang akan diperolehi?

A - Pedoman umum yang penting adalah bahawa kucing yang dianggarkan rata - rata akan memperoleh sekitar 1 paun sebulan , jadi pada usia setengah tahun , kucing anda harus mempunyai berat sekitar 6 paun dengan bahagian tengah dan kaki yang langsing. Mungkin kelihatan sedikit miring; namun, kucing anda akan lama berkembang menjadi kaki dan badannya yang panjang seperti yang dilakukan oleh remaja manusia.

S3 - Pada usia berapa kucing tenang?

A - Sebilangan besar kucing tenang dengan berkesan pada usia 3 atau 4 tahun.

S4 - Adakah kucing tumbuh selepas 2 tahun?

A - Walaupun sebilangan besar kucing berhenti tumbuh dalam setahun , tidak semua kucing selesai berkembang pada usia ini. Namun, mungkin ada beberapa kucing yang memerlukan masa selama 2 tahun untuk dikembangkan secara menyeluruh . Varieti besar, khususnya, boleh memakan masa lebih lama. Maine Coons, misalnya, mungkin tidak akan mencapai ukuran penuh sehingga mereka berumur dua tahun atau seumpamanya.

S5 - Apakah jangka hayat kucing kucing biasa?

A - 2 - 16 tahun

S6 - Adakah kucing tahu namanya?

A - Kucing mengenali Nama Mereka - Walaupun mereka Memilih untuk Mengabaikannya . Kucing terkenal kerana sikapnya yang tersendiri terhadap orang: praktikal mana-mana pemilik akan memastikan betapa cepatnya makhluk ini mengabaikan kita ketika kita memanggilnya . Namun, siasatan lain menunjukkan bahawa kucing yang berasal dari rumah melihat namanya — tidak kira sama ada mereka meninggalkan ketika mereka mendengarnya.

S7 - Adakah kucing saya akan membunuh anak kucing saya?

A - Kucing anda yang lebih mantap tidak akan mengeksekusi anak kucing itu. Ia akan merungut pada bayi dan akan memerintahkan agar dia lebih mantap dan oleh itu ketua. Selepas beberapa ketika , kucing yang lebih berpengalaman akan terbiasa dengan kucing , dan mereka akan menjadi sahabat.

Q9 - Adakah kucing hilang untuk ditularkan?

A - Kucing tidak pergi dengan rancangan untuk meneruskannya sendirian dan sejuk. Apabila kucing tidak merasa lebih baik, mereka selalu memilih untuk mencari tempat yang tenang tanpa orang lain sehingga mereka merasa bertambah baik. Kucing tidak memahami kematian, dan dia mungkin terletak dekat dengan pagar sehingga penderitaan atau apa pun yang merisaukannya hilang.

Q10 - Adakah kucing melihat wajah?

J - Ya , kucing dapat melihat pelbagai penampilan , tetapi tidak seperti yang dilakukan orang. Kucing merasakan berlainan orang yang bergantung, bau, suara , dan tingkah laku. Tarik nafas lega supaya ciptaan anda dapat melihat sesuatu yang lain daripada wajah.

:scroll: Kesimpulannya

Kucing membuat haiwan peliharaan yang sangat dihargai dan merupakan makhluk yang dicintai. Mereka tidak memerlukan banyak ruang dan pada umumnya haiwan peliharaan rendah dan bukannya anjing tertentu. Mereka melakukannya dengan baik di mana ruang adalah masalah dan menggemaskan dan penyayang terhadap pemiliknya, bahkan mereka yang mempunyai rancangan demam untuk menyelesaikan pekerjaan.

Kucing mempunyai pengalaman yang panjang dan mencabar sebelum mereka menjadi seperti sekarang. Mereka sebelum ini berasal dari haiwan yang hidup terendam. Itu agak lama sebelum mereka kelihatan seperti kucing. Ini dicapai melalui spekulasi ketika kucing liar telah memisahkan beberapa tempat tinggal dengan orang-orang dan yang lain hidup jelas. Kucing liar yang tinggal bersama orang tidak terlatih, pada saat ini, begitu liar, dan oleh itu kucing yang tumbuh di rumah berubah menjadi kumpulan haiwan. Kucing betina dapat dijumpai di setiap daratan selain dari Antartika, dan mereka diketahui dapat menyesuaikan diri dengan berbagai lingkungan. Banyak ciri menolong mereka bertahan; mereka makan dan mengejar, berwajah dan berhati-hati, dan mendua seperti kebanyakan makhluk.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Jailbreak Firestick 2. Apa yang dimakan oleh tikus 3. One Piece Manga 4. Kos Insurans Binatang Banfield 5. Senaman One Punch Man