Ada rancangan untuk meneroka Kepulauan Whitsunday, tetapi tidakkah anda tahu di mana untuk memulakannya dahulu? Dengan sebilangan besar pulau, memilih pulau yang paling menakjubkan untuk dijelajahi selalu menjadi membingungkan.

Juga, kerana pelayaran di Whitsundays , snorkeling, menyelam, dan bersenang-senang adalah sesuatu yang ingin dialami semua orang di pantai garis pantai, sangat penting untuk memilih pulau di mana semuanya mungkin. Kami telah menetapkan senarai 7 keajaiban yang mesti dikunjungi di blog ini untuk membantu anda menjelajahi Whitsundays secara menyeluruh.

Kami ingin anda memberi tumpuan yang mendalam untuk membaca blog , supaya anda dapat mengetahui tempat yang mesti anda lawati terlebih dahulu untuk merasai keajaiban Whitsundays.

Senarai keajaiban adalah seperti berikut.

1. Pantai Whitehaven

Dalam senarai 7 ini, di mana berpusing berpasir beralih ke laut teal dalam periuk lebur genetik untuk memaksimumkan pesona pantai, Pantai Whitehaven adalah keajaiban pertama dan paling menakjubkan. Pantai Whitehaven sungguh cantik ! Pantai ini terletak di Pulau Whitsunday, yang terbesar dari 74 pulau yang tersebar di wilayah Whitsunday, yang membentang sejauh 7 km.

Anda akan menemui Hill Inlet di hujung utara pantai, salah satu lokasi paling banyak difoto di Australia! Anda dapat menikmati pengalaman mengambil gambar yang hebat di sini dan benar-benar menikmati percutian anda.

2. Teluk Mutiara Biru

Sekiranya anda suka menikmati perjalanan menaiki bot selama dua jam ke terumbu luar, tempat untuk anda adalah Pelabuhan Biru Mutiara. Hanya berenang pendek dari garis pantai berbatu yang terletak di singkapan karang raksasa, dan jumlah ikan di teluk sukar dipercayai!

Teluk Pearl Blue dijumpai di pantai utara pulau paling utara Whitsunday, Pulau Hayman. Ia terlindung dari angin selatan yang kuat dan memiliki batu-batu besar dan pohon pinus yang menakjubkan. Dari lubuk hati anda, anda dapat merasakan keindahan semula jadi.

3. Chance Bay

Ini satu lagi keajaiban paling indah yang mesti anda terokai. Ini adalah surga bagi kehidupan laut, terutama bagi hiu yang memakan perairan dalam dan untuk berbagai penyu laut. Terletak di sebelah selatan Pulau Whitsunday, dengan corak pasir yang pelbagai dan, tentu saja, memberi makan, tempat ini sangat menyeronokkan.

Apa lagi? Chance Bay adalah tempat yang luar biasa untuk mendasarkan diri anda, dengan sedikit teluk berpasir untuk menyikat pantai, di mana anda boleh menjauh dari kawanan Pantai Whitehaven.

Pasir di Chance Bay hampir sama dengan pasir silika putih yang terkenal dengan Pantai Whitehaven. Keajaiban ini lebih banyak ditunjukkan ke arah angin pemenang selatan-timur dan sangat menggembirakan.

4. Terumbu Jantung

Jenis tempat yang membantu anda mengetahui betapa indahnya planet ini sebenarnya adalah terumbu karang yang berbentuk seperti hati. Dari kapal terbang laut atau helikopter, anda dapat melihat keajaiban tempat yang menakjubkan ini.

Oleh kerana ia berada di dalam laguna, hampir sukar untuk mengaksesnya melalui laut. Namun, jika anda ingin melihat keajaiban semula jadi ini, lakukan penerbangan yang indah untuk memastikan anda melihat pemandangan yang menakjubkan!

5. Terumbu Umpan

Ini mempesonakan tempat selainnya yang dikenali sebagai Great Barrier Reef. Ia dijumpai di mana dunia tenggelam terbangun. Sekolah ikan, balok manta, dan penyu laut akan mengundang anda ke bahagian terumbu yang paling sempurna.

Selain itu, terletak di sebelah barat Hardy Reef, di mana kapal pengembara utama , Bait Reef adalah persekitaran taman asuhan karang yang banyak dengan jurang yang tenggelam melindungi nudibranch yang hidup, LionFish, dan banyak jenis kehidupan laut yang menarik.

6. Pulau Langford

Lapisan pasir yang langsing keluar dari pulau kecil, muncul seperti tempat yang ideal untuk Johnny Depp muncul sebagai Kapten Jack Sparrow dengan pengangkutan peribadi.

Terumbu karang membasahi pasir dan reptilia muncul di atas kepala ketika mereka meluncur ke perairan cetek laguna. Sekiranya anda mencari kawasan berkelah yang menakjubkan, inilah dia. Ambil payung, tuala pantai, dan makanan enak, dan nikmati hari tanpa had.

7. Nara Inlet

Keajaiban terakhir yang paling mengejutkan dalam rundown ini adalah saluran Nara! Tempat yang mengagumkan ini adalah teluk terlindung yang terletak di antara lereng merangkul dan padang rumput Pulau Hook yang mesra alam yang menakjubkan.

Sarat dengan perairan biru yang tenang yang menghasilkan teres yang bagus untuk melihat Jalinan karang yang indah, ini adalah destinasi yang mengagumkan untuk menarik dan mengambil gambar.

Kesimpulannya

Oleh itu, adakah anda ingin meneroka 7 keajaiban yang disebutkan di masa hadapan? Beritahu kami di segmen komen di bawahnya. Selain dari keajaiban ini, terdapat banyak lagi tempat yang boleh anda lawati dan nikmati percutian anda! Satu perkara penting yang perlu anda perhatikan semasa merancang lawatan Whitsundays adalah keadaan cuaca untuk pengalaman yang menyenangkan.

Semoga anda mengunjungi pulau-pulau ini dan menikmati saat - saat terindah dalam hidup anda bersama keluarga tersayang.

Selamat membaca!