Yang Menyusun Alkitab

W bergabung dengan gandum dan bila?

Seperti yang anda ketahui, umat Katolik mempunyai 73 buku, 46 dalam Perjanjian Baru dan 27 dalam Perjanjian Baru. Bliss mempunyai 66 buku, yang mana hanya 39 dari Perjanjian. Buku Gandum yang Hilang adalah: Thoth, Judith, Baruch, Wisdom, Ecclesiastics, 1 dan 2 McCabes, dan sebahagian Paskah dan Daniel. Mereka dipanggil Jerman kanonik untuk cerek dan apokrif untuk s. Martin Luther mengambil tujuh buku ini tanpa kebenaran dan menambahkannya ke lampiran semasa semakan. Dia tetap dalam Lampiran hingga 1826, ketika dia dihapuskan sepenuhnya.

Ingatlah bahawa tujuh buku ini telah digunakan oleh semua orang Kristian sejak penubuhan agama Kristian.

Bahasa Yunani kuno adalah bahasa pada zaman Kristus. Sebabnya ialah Alexander the Great menakluk kawasan itu beberapa tahun kemudian. Bahasa Ibrani berada dalam bahaya kepupusan dan orang Yahudi yang berbahasa Yunani sangat memerlukan terjemahan Perjanjian Ibrani. Terjemahan ini, yang disebut Sepato atau El, dilakukan pada tahun 148 SM. Dilengkapkan oleh hamba Yahudi. C. Dan inilah semua buku, termasuk tujuh buku yang ditindas oleh Martin Luther 1.650 tahun kemudian. Perjanjian itu mengandungi 350 rujukan kepada ayat-ayat dari Perjanjian Lama. Melalui penyelidikan Kerala, para skalar mendapati bahawa 300 daripadanya adalah Septuaginta dan selebihnya berasal dari Perjanjian Ibrani. Anda hanya mengenali Yesus Kristus sendiri, dengan merujuk kepada Septuaginta. Orang Kristian awal memakai kasut untuk menyokong jenama Kristian.

Selama 300 tahun pertama agama Kristian, tidak ada gandum seperti yang kita kenal sekarang. Orang Kristian mempunyai buku Septuaginta dan buku literal lain untuk dibaca. Gereja Katolik segera menyedari bahawa ia harus memutuskan buku mana yang terpengaruh dan mana yang tidak. Selama berabad-abad, para sarjana agama, SP, dan gereja itu sendiri telah membahaskan buku mana yang diilhamkan dan mana yang tidak. Sementara itu, beberapa dewan gereja atau sinode diadakan untuk mengatasi masalah tersebut, terutamanya Rome 382, ​​Hippo 393, dan Carthage 397 dan 419. Kadang-kadang perbahasan antara kedua-dua pihak menjadi lebih baik. Salah satu orang paling terkenal di St. John's, kami merasakan bahawa tujuh buku itu tidak remeh, dan kata St. Augustine. Semasa dia menulis ini, dia akan dengan mudah mengabaikan sokongan St. Augustine, selalu merujuk kepada St John dan lawan-lawannya. Saya harus menekankan di sini bahawa tulisan suci Gereja bukanlah pernyataan yang tepat dan hujah mereka hanya menggambarkan pendapat peribadi mereka. Apabila ada yang mengatakan bahawa St. John menentang kemasukan tujuh buku ini, mereka mempengaruhi pendapat peribadi mereka mengenainya. Semua orang berpandukan pendapat anda. Pendapat peribadi seseorang tidak mengubah kenyataan. Setiap kisah selalu mempunyai tiga sisi, sisi ini, sisi ini dan sisi kebenaran. Sekiranya kedudukan James atau Augustine betul, ia harus diselesaikan oleh pihak ketiga, dan pihak ketiga itu adalah Gereja Katolik.

Ketika sejarah campur tangan untuk menyelesaikan masalah ini, sejarah berubah secara radikal. Menurut pendapat St. Augustine dan diilhami oleh Roh Kudus, Paus St. Damaskus I mengeluarkan keputusan pada tahun 382, ​​dengan tepat, dalam Deklarasi Majlis Rom, di mana ia merujuk kepada buku-buku tradisional. Perjanjian Lama dan Baru. Dia kemudian meminta St John untuk menggunakan meriam dan menulis terjemahan biru baru dari Perjanjian Lama, yang berisi 46 buku, semuanya dalam Septuaginta dan Perjanjian Baru dengan 27 Perjanjian Baru. Juga disertakan.

Bercakap di Bilik, Soalan yang Ditanyakan.

Gereja mengesyorkannya dalam buku-buku mengenai gandum. Adakah skrip itu dirancang untuk Canon?

St John mengangguk patuh (Ibrani 13:13) dan memulakan terjemahan, yang diselesaikannya pada tahun 404. Novel Latin Vulgate * pertama kali diterbitkan pada tahun 405.

* Pornografi bermaksud bahasa umum atau bahasa daerah.

Paus St. Damascus I, Majlis Rom. 382 ء ....

ST Damac 1, roda, keputusan Damac:

Ini juga berlaku: Sekarang kita benar-benar harus berurusan dengan kitab suci surgawi: apa yang diterima oleh Gereja Katolik sejagat dan apa tanggungjawabnya.

Daftar Perjanjian Lama adalah: Kejadian, Keluaran, Buku: Imamat, Bilangan, Pengecualian, Buku Tabut Yesus, Hakim, Rut, Raja, Empat Perumpamaan, Dua Buku, Satu Kitab dan Lima Puluh Mazmur, Satu Kitab Salomo, Peribahasa Tiga Buku , Buku Pendakwah, Lagu, Buku Sejenis, Kebijaksanaan, Buku Pendakwah (Gereja), Buku Juga, Senarai Nabi: Yesaya, Kitab Yeremia, Buku dengan Ezra, Dua Buku Paskah, Satu Buku Judith, sebuah buku oleh McKeeze, dua buku.

Begitu juga, Gereja Katolik dan Lily: Dari Injil, satu buku selepas Matius, satu buku setelah Markus, satu buku setelah Lukas, satu buku selepas Yohanes, Rasul Paulus, semua empat belas: satu, dari Injil, dari Injil, Daftar Tulisan Perjanjian Baru dan Abadi. Untuk Rom, untuk dua Korintus, untuk satu Efesus, untuk dua orang Tesalonika, untuk satu Galcia, untuk satu Filipi, untuk satu Kolose, untuk dua Timotius, satu untuk kita, satu untuk Filemon, satu untuk orang Ibrani. Juga buku kehidupan Nabi dan perbuatan para rasul, sebuah buku Begitu juga surat pakar, nombor tujuh: dari rasul Petrus, dua surat dari rasul Yakobus, sepucuk surat dari rasul Yohanes, surat lain dari Yohanes, sebuah imam, dua surat dari rasul Yudas, Zealot, sepucuk surat. Kanun Perjanjian Baru ini berakhir.

Itu juga diputuskan: setelah semua nubuatan dan proklamasi evangelis ini atau bahkan pengisytiharan kitab-kitab kerasulan, yang kami senaraikan sebagai kitab suci di mana Gereja Katolik didirikan secara permanen, kami akan menganggap wajar untuk menyatakannya. Ya, walaupun semua gereja Katolik tersebar di seluruh dunia. , Mereka hanya terdiri dari satu khemah perkahwinan Kristus, satu-satunya gereja di Rom tidak dimunculkan oleh keputusan bulat dari gereja-gereja lain, tetapi Injil Tuhan dan Juruselamat kita memberitakannya: Peter Dan di atas batu ini saya akan membina sebuah gereja , dan tidak akan ada pemerintahan di pintu gerbangnya, dan saya akan memberikan kunci kerajaan surga, dan apa sahaja yang anda ikatkan di bumi akan terikat. Di syurga, dan apa sahaja yang kamu tinggalkan di bumi akan dilemparkan ke syurga.

Senarai 46 buku Perjanjian Lama dan 27 Perjanjian Baru diumumkan pada tahun 397 M di Majlis Carthage. Di antara luka yang dialami umat Katolik hari ini adalah 46 buku Perjanjian Lama yang sama dan telah menjadi berkat agama Kristian.

Saya tidak pernah melihat sebuah kitab suci yang mengenali Paus St. Damaskus I, atau penyataan keputusannya atau Majlis Rom. Lebih dari separuh kebenaran mudah disimpulkan dari hujah tersebut.

Pada tahun 393, Majlis Hippo menegaskan kembali kanun yang diusulkan oleh Paus Damaskus I ...

393 ء:

Nasihat Hippo. Diputuskan bahawa tidak ada yang boleh dibaca di gereja kecuali nama-nama kitab suci ilahi.

Tetapi kitab suci tradisional adalah: Kejadian, Keluaran, Imamat, Bilangan, Keluaran, Joshua, Anak Nun, Hakim, Rut, Raja-raja, Empat Buku, Tawarikh, Dua Buku, Pekerjaan, Mazmur, Lima Buku Salomo (termasuk Hikmat dan Kebijaksanaan (Pengkhotbah (Serik), Dua Belas Buku Nabi, Yesaya, Yeremia, Daniel, Yehezkiel, Thoth, Judith, Esther, Ezra, Dua Buku, McCabe, Dua Buku.

(Canon 36 Masihi 393). Pada masa itulah John menggunakan teks Ibrani sebagai sumber untuk terjemahan Perjanjian Lama ke dalam Vulgate Latin.

Majlis Ketiga Carthage menegaskan kembali kanon yang diusulkan oleh Paus Damaskus I ...

397 ء:

Majlis Ketiga Carthage. Diputuskan untuk membaca hanya tulisan suci bergambar di gereja dengan nama tulisan suci surgawi. Tetapi kitab suci tradisional adalah: Kejadian, Keluaran, Imamat, Bilangan, Keluaran, Yosua, Hakim, Rut, Empat Buku Raja-raja, Perilion, Dua Buku, Pekerjaan, Mazmur Daud, Musik Lima Buku (Lagu) Salomo, Kebijaksanaan, Gereja), Dua Belas Buku Para Nabi, Yesaya, Yeremia, Daniel, Yehezkiel, Thoth, Judith, Esther, dua buku Ezra, dua buku McCabe.

(Canon 47 Masihi 397).

Perlu diperhatikan bahawa beberapa gereja menganggap buku Brooke adalah bagian dari buku Yeremia, sehingga mereka tidak memasukkannya secara terpisah.

Pada tahun 419, Majlis Keempat Carthage mengesahkan meriam yang didirikan di dewan-dewan sebelumnya.

CHANOIN IV. (Yunani vii.)

Selain dari kitab suci tradisional, tidak ada yang dibaca di gereja.

Saya setuju bahawa, selain dari kitab suci, tidak ada yang dibaca di gereja atas nama kitab suci surgawi. Tetapi kitab suci tradisional adalah seperti ini: Genesis Leviticus Exodus Number Exception Joshua Son Nun Hakim Ruth * Kings (4 buku) * Chronicles (2 buku) Mazmur Ayub * Lima Buku Salomo (termasuk Doktrin dan Gereja) Dua belas buku Yesaya Yeremia Ezekiel L. Daniel Todd Judith Esther * Ezra (2 buku) * McCabes (2 buku).

Perjanjian Baru: *

Pengumpulan gandum

Halaman ini dapat membantu anda.

Kembali:

W bergabung dengan gandum dan bila?

Bolehkah ada yang memberitahu saya bahawa kita berdarah? Kerana tentu saja mereka tidak ditulis sekaligus, kapan mereka semua berkumpul dan apa yang mereka buat?

Seperti biasa, ada jadual waktu dan penafian untuk kapan dan di mana manuskrip disiapkan, disusun dan diedarkan. Tidak menghairankan bahawa begitu banyak nabi kuno membaca 27 buku NT. Tulis,

anda betul. Biji-bijian itu berasal dari Gereja Katolik, tetapi bergabung dengan Gereja Katolik Apostolik, yang kemudiannya dipisahkan dari Gereja Rom pada tahun 1054 dan menjadi Gereja Ortodoks. Gandum bukan satu-satunya buku, ia adalah buku tradisi yang menyertainya dan menjelaskan apa yang tidak dimiliki gandum. Ini menyebabkan banyak kerosakan, kerana Gereja Katolik Roma tidak ingin semua orang tahu apa yang mereka lakukan dan mula membakar buku. Zaman Kegelapan telah berakhir dan mereka tidak perlu menerima tradisi buku kerana Gereja Rom ingin menulis semula sejarah. Konservatif beralih ke Barat dan berpecah belah ketika tentera menguasai Timur Tengah dan berusaha merebut kembali penyanyi semasa Perang Salib Rom. Manusia mungkin salah, tetapi dia bukan pengumpul buku dan tradisi. Berikut adalah tujuh cadangan. Inilah orang-orang yang telah mempelajari tulisan-tulisan Kristus selama berabad-abad. Sebilangan besar murid Kristus berpendidikan tinggi dan menulis segala sesuatu dan menulis surat setelah kebangkitan Kristus. Gereja Katolik Ortodoks menganggapnya kuno dan sangat menjaga dan menirunya. Itulah sebabnya Gereja Ortodoks tidak berubah selama lebih dari 1000 tahun, kerana kita tahu sejak awal apa yang dikatakan oleh Kristus dan menyatukan gereja dalam tujuh dewan ini. Setelah Gereja Katolik Roma dipisahkan dari Gereja Katolik, SP, atau pausnya, segera setelah dia dipanggil ke Roma, percaya bahawa dia sempurna dan bahawa dia harus mengawal gereja itu. Selama 500 tahun ke depan, beberapa anggota Gereja Katolik Roma berpendapat bahawa mereka mungkin sesat dan bahawa itu adalah berkat reformasi dan semua gereja mula meninggalkan. Masalahnya ialah mereka tidak pernah mempunyai dokumen atau kitab suci yang berkaitan dengannya (kitab narasi). Oleh itu, mereka harus mengisi tempat kosong. Ini adalah alasan untuk konsistensi, kerana setiap gereja yang mengambil jalan yang berbeda setelah Reformasi tahu bahawa ia tahu jawapan untuk pertanyaan yang belum dijawab. Itulah sebabnya kami cuba mengatakan gandum di sini. Terdapat banyak tafsiran yang berbeza mengenainya. Buku ini tidak buruk atau salah, anda hanya mempunyai satu versi intipati pembaca dan beberapa bahagian penting yang tinggal.

Yang Menyusun Alkitab

Yang Menyusun Alkitab

SPD Gereja Katolik, yang bersidang di Dewan Carthage di utara atas perintah Paus, menyelesaikan penapaian Kitab Suci Kristian pada tahun 394 Masihi. Atas arahan Espertley, dia memilih 73 tulisan yang tidak lebih dan tidak lebih dari itu. Kekurangan huruf

Terdapat banyak buku lain dalam buku gandum. Bahkan ada jawatankuasa yang memutuskan buku mana yang akan masuk ke pemilihan akhir.

Ia bergantung pada bahagian bijirin yang anda bincangkan. Taurat (lima buku pertama) dalam bentuknya sekarang ditulis pada tahun 450 SM. C alasan bertulis di SM. Selebihnya surat keterangan ditulis dalam Septuaginta antara tiga hari pertama. Perjanjian Baru ditulis pada tahun AD33 di Dewan Laodicea. Perjanjian Lama dalam bahasa Ibrani, seperti yang disalin, disusun oleh orang Missouri hari ini pada abad ke-910. Sejauh penciptaan perjanjian, apakah komentar terbaik mengenai perkara ini oleh Richard Friedman dalam bukunya "What WWE the Wheat"?

@ Sungai Merah

Anda perlu menyemak fakta anda. Berikut adalah artikel bantuan:

Rom tertua di abad keempat. Mereka berkumpul dan berkata OK, itu dilarang dan ini adalah buli. Tinggi! Gandum telah tiba. Sehingga itu, ia hanyalah koleksi tulisan dari mana-mana sahaja. Sebenarnya, ia masih ada.

Yang Menyusun Alkitab

Yang Menyusun Alkitab

Siapa yang menuai gandum dan kapan? ^

Bolehkah ada yang memberitahu kami ketika kami mengepung? Kerana tentu saja mereka tidak ditulis sekaligus, kapan mereka semua berkumpul dan apa yang mereka buat?

Seperti yang anda ketahui, umat Katolik mempunyai 73 buku, 46 dalam Perjanjian Baru dan 27 dalam Perjanjian Baru. Bliss mempunyai 66 buku, yang mana hanya 39 dari Perjanjian. Buku-buku dari biji-bijian yang hilang adalah: Thoth, Judith, Baruch, Wisdom, Ecclesiastes, 1 dan 2 McKeez, dan beberapa bahagian Paskah dan Daniel. Mereka dipanggil Jerman kanonik untuk cerek dan apokrif untuk s. Martin Luther mengambil tujuh buku ini tanpa kebenaran dan menambahkannya ke lampiran semasa semakan. Dia tetap dalam Lampiran hingga 1826, ketika dia dihapuskan sepenuhnya.

Ingatlah bahawa tujuh buku ini telah digunakan oleh semua orang Kristian sejak penubuhan agama Kristian.

Bahasa Yunani kuno adalah bahasa pada zaman Kristus. Ini kerana Alexander the Great menakluk wilayah tersebut beberapa tahun kemudian. Bahasa Ibrani berada dalam bahaya kepupusan dan orang Yahudi yang berbahasa Yunani sangat memerlukan terjemahan Perjanjian Ibrani. Terjemahan ini, yang disebut Septuaginta atau L., dibuat pada tahun 148 SM. Dilengkapkan oleh hamba Yahudi. C. Dan inilah semua buku, termasuk tujuh buku yang ditindas oleh Martin Luther 1.650 tahun kemudian. Perjanjian itu mengandungi 350 rujukan kepada ayat-ayat Perjanjian Lama. Melalui penyelidikan Kerala, para skalar mendapati bahawa 300 daripadanya adalah Septuaginta dan selebihnya berasal dari Perjanjian Ibrani. Anda hanya mengenali Yesus Kristus sendiri, dengan merujuk kepada Septuaginta. Orang Kristian awal memakai kasut untuk menyokong jenama Kristian.

Selama 300 tahun pertama agama Kristian, tidak ada gandum seperti yang kita kenal sekarang. Orang Kristian mempunyai buku Septuaginta dan buku literal lain untuk dibaca. Gereja Katolik segera menyedari bahawa ia harus memutuskan buku mana yang terpengaruh dan mana yang tidak. Selama berabad-abad, para sarjana agama, SP, dan gereja itu sendiri telah membahaskan buku mana yang diilhamkan dan mana yang tidak. Sementara itu, beberapa dewan gereja atau sinode dibentuk untuk menangani masalah ini, terutamanya Rome 382, ​​Hippo 393, dan Carthage 397 dan 419. Kadang-kadang perdebatan menjadi lebih baik di kedua-dua belah pihak. Salah satu orang paling terkenal di St. John's, kami merasakan bahawa tujuh buku itu tidak remeh, dan kata St. Augustine. Semasa dia menulis ini, dia akan dengan mudah mengabaikan sokongan St. Augustine, selalu merujuk kepada St John dan lawan-lawannya. Saya harus menekankan di sini bahawa tulisan suci Gereja bukanlah pernyataan yang tepat dan hujah mereka hanya menggambarkan pendapat peribadi mereka. Apabila ada yang mengatakan bahawa St. John menentang kemasukan tujuh buku ini, itu hanya mempengaruhi pendapat peribadinya. Semua orang diambil kira. Pendapat peribadi seseorang tidak akan mengubah kenyataan. Setiap cerita selalu mempunyai tiga sisi, sisi ini, sisi ini dan sisi realiti. Sekiranya kedudukan James atau Augustine betul, ia harus diselesaikan oleh pihak ketiga, dan pihak ketiga itu adalah Gereja Katolik.

Sekarang sejarah telah berubah secara mendadak ketika paus campur tangan untuk menyelesaikan masalah tersebut. Menurut pendapat St Augustine dan diprakarsai oleh Roh Kudus, Paus St. Damaskus I mengeluarkan keputusan dalam Dewan Roma pada tahun 382, ​​tepat disebut Keputusan Damaskus, di mana ia mempelajari tradisi kuno. Apa Buku Peringatan dan Perjanjian Baru. Dia kemudian meminta St. John untuk menggunakan meriam dan menulis terjemahan biru baru dari Perjanjian Lama yang berisi 46 buku, semuanya dalam Septuaginta dan Perjanjian Baru dengan 27 Perjanjian Baru. Juga disertakan.

Bilik Bercakap, Soalan yang Ditanyakan.

Gereja mengesyorkannya dalam buku-buku mengenai gandum. Kanun tulisan suci dirancang.

St John mengangguk dengan patuh (Ibrani 13:17) dan memulakan terjemahan, yang diselesaikannya pada tahun 404. Novel Latin Walgate * pertama kali diterbitkan pada tahun 405.

* Pornografi bermaksud bahasa umum atau vernakular.

Paus St. Damascus I, Majlis Rom. 382 ء ....

KEPUTUSAN ST DAMAC 1, POP, DAMAC:

Dikatakan juga: Sekarang kita benar-benar harus berurusan dengan kitab suci surgawi: apa yang dunia terima Gereja Katolik dan apa tanggungjawabnya.

Daftar Perjanjian Lama adalah: Kejadian, Keluaran, Buku: Imamat, Bilangan, Ulangan, Yesus Kristus, Hakim, Rut, Raja-raja, Empat Buku Parleion, Lima Puluh Buku Adrad dan Mazmur Lima Puluh, Tiga Buku: Peribahasa, Salah satu Buku Pengkhotbah , Rosario, Buku Sejenis, Kebijaksanaan, Buku Pengkhotbah, Buku Serupa, Daftar Nabi: Yesaya, Kitab Yeremia, Satu Buku dengan Ezra, Dua Buku Ester, Satu Buku Yudaisme, Maccabees Satu buku, dua buku.

Begitu juga, Gereja Katolik dan Lily menerima senarai tulisan Perjanjian Baru dan Abadi: buku Matius dalam Injil, buku Markus, buku Lukas, buku Yohanes. Surat Paulus, hingga empat belas: satu untuk Rom, dua untuk Korintus, satu untuk Efesus, dua untuk Tesalonika, satu untuk Galicia, satu untuk Filipi, satu untuk Kolose, dua untuk Timotius, satu untuk kami, satu untuk Filemon, satu untuk Orang Ibrani. Juga buku Wahyu John dan buku Kisah Para Rasul, sebuah buku. Begitu juga dengan surat-surat pakar, dalam tujuh angka: dari Rasul Petrus, dua surat dari Rasul Yakobus, sepucuk surat dari Rasul Yohanes, surat dari Yohanes yang lain, seorang imam, beberapa surat dari Rasul Yudas, Zealot, surat kanun Perjanjian Baru ini berakhir.

Itu juga diputuskan: setelah semua ramalan dan nubuatan evangelis ini atau bahkan pengisytiharan kitab-kitab kerasulan, yang kami senaraikan sebagai kitab suci di mana Gereja Katolik didirikan dengan kejam, kami akan menganggap wajar untuk membuat pengisytiharan ini. Walaupun semua gereja Katolik tersebar di seluruh dunia, yang terdiri dari hanya satu gereja Kristus yang penting, satu-satunya gereja di Rom tidak dinyatakan oleh keputusan dewan-dewan gereja lain, tetapi Sebelum suara Tuhan dan Penyelamat kita berkata: Semasa anda Peter dan di sini. Saya akan menjadikan batu itu gereja saya, dan gerbang-gerbang yang tidak akan anda lalui, dan saya akan memberi anda kunci-kunci kerajaan surga dan semua yang anda bangun di bumi, dan saya akan memberikan anda kunci-kunci kerajaan surga . . Tetap berpegang pada syurga dan apa sahaja yang anda hilang di bumi akan ditinggalkan di syurga.

Senarai 46 buku Perjanjian Lama dan senarai 27 Perjanjian Baru diumumkan di Carthage Council pada tahun 397 Masihi. Umat Katolik yang cedera hari ini adalah 46 buku Perjanjian Lama yang mereka alami. Adakah agama Kristian telah menjadi berkat sejak itu.

Saya tidak pernah melihat sebuah kitab suci yang mengenali Paus St. Damascus I, atau penyataan keputusannya atau Majlis Rom. Lebih dari separuh kebenaran mudah disimpulkan dari hujah tersebut.

Pada tahun 393, Majlis Hippo menegaskan kembali kanun yang diusulkan oleh Paus Damaskus I ...

393 ء:

Nasihat Hippo. Diputuskan bahawa tidak ada yang boleh dibaca di gereja atas nama Kitab Suci.

Tetapi kitab suci tradisional adalah seperti ini: Kejadian, Keluaran, Imamat, Bilangan, Keluaran, Joshua, Anak Nun, Hakim, Rut, Raja, Empat Buku, Tawarikh, Dua Buku, Ayub, Mazmur, Lima Buku Salomo (termasuk Kebijaksanaan dan Pengkhotbah Bijaksana (Circus), Dua Belas Buku Nabi, Yesaya, Yeremia, Daniel, Yehezkiel, Thoth, Judith, Esther, Ezra, Dua Buku, McCabe, Dua Buku.

(Canon 36 Masihi 393). Pada masa itulah John menggunakan teks Ibrani sebagai sumber untuk terjemahan Perjanjian Lama ke dalam Vulgate Latin.

Majlis Ketiga Carthage menegaskan kembali kanon yang diusulkan oleh Paus Damaskus I ...

397 ء:

Majlis Ketiga Carthage. Diputuskan untuk membaca hanya tulisan suci bergambar di gereja dengan nama tulisan suci surgawi. Tetapi kitab suci tradisional adalah: Kejadian, Keluaran, Imamat, Bilangan, Keluaran, Yosua, Hakim, Rut, Empat Buku Raja-raja, Perilion, Dua Buku, Pekerjaan, Mazmur Daud, Musik Lima Buku (Nyanyian) Salomo, Kebijaksanaan, Pengkhotbah), Dua Belas Buku Para Nabi, Yesaya, Yeremia, Daniel, Yehezkiel, Thoth, Judith, Esther, dua buku Ezra, dua buku McCabe.

(Canon 47 Masihi 397).

Perlu diingatkan bahawa beberapa gereja menganggap Kitab Brooke adalah sebahagian dari buku Yeremia dan oleh itu tidak disenaraikan secara berasingan.

Pada tahun 419, Majlis Keempat Carthage mengesahkan meriam yang didirikan di dewan-dewan sebelumnya.

CHANOIN IV. (Yunani vii.)

Selain dari kitab suci tradisional, tidak ada yang dibaca di gereja.

Saya setuju bahawa, selain dari kitab suci, tidak ada yang dibaca di gereja atas nama kitab suci surgawi. Tetapi kitab suci tradisional adalah seperti ini: Genesis Leviticus Exodus Number Exception Joshua Son Nun Hakim Ruth * Kings (4 buku) * Chronicles (2 buku) Mazmur Job * Lima Buku Salomo (termasuk Kebijaksanaan dan Kerohanian) Dua belas nabi Yesaya Yeremia Yehezkiel L. Daniel Todd Judith Esther * Ezra (2 buku) * McCabes (2 buku).

Perjanjian Baru: *

Yang Menyusun Alkitab

Yang Menyusun Alkitab

Halaman ini dapat membantu anda.

Kembali:

Siapa yang menuai gandum dan kapan?

Bolehkah ada yang memberitahu saya bahawa kita berdarah? Kerana sudah tentu ia tidak ditulis pada masa yang sama, ketika semuanya bersatu dan apa yang dibuatnya?

Seperti biasa, ada garis masa dan penafian mengenai kapan dan di mana manuskrip harus disiapkan, disusun dan diedarkan. Tidak hairanlah, para nabi kuno begitu terkesan sehingga mereka menulis perkara yang sama dengan 27 buku PB.

anda betul. Gandum berasal dari Gereja Katolik, tetapi menjadi terjerat dengan satu-satunya Gereja Apostolik Katolik, yang kemudian menjadi Gereja Ortodoks dan Gereja Katolik Roma setelah Gereja Rom berpisah darinya pada tahun 1054. Gandum bukan satu-satunya buku, ia adalah sebuah buku tradisi yang menyertainya dan menjelaskan apa yang tidak ada gandum. Ini menyebabkan banyak kerosakan, kerana Gereja Katolik Roma tidak ingin semua orang tahu apa yang mereka lakukan, jadi mereka membuang beberapa buku yang mereka bakar. Zaman Kegelapan telah berakhir dan mereka tidak perlu menerima tradisi buku kerana Gereja Rom ingin menulis semula sejarah. Konservatif berpaling ke Barat dan berpecah belah ketika tentera menguasai Timur Tengah dan berusaha merebut kembali penyanyi semasa Perang Salib Rom. Manusia mungkin salah, tetapi dia tidak mengumpulkan buku dan tradisi. Berikut adalah tujuh cadangan. Inilah orang-orang yang telah mempelajari tulisan-tulisan Kristus selama berabad-abad. Sebilangan besar murid Kristus berpendidikan tinggi dan menulis segala sesuatu dan menulis surat setelah kebangkitan Kristus. Gereja Katolik Ortodoks menganggapnya kuno dan sangat menjaga dan menirunya. Itulah sebabnya Gereja Ortodoks tidak berubah selama lebih dari 1000 tahun, kerana kita tahu sejak awal apa yang dikatakan oleh Kristus dan menyatukan gereja dalam tujuh dewan ini. Setelah Gereja Katolik Roma dipisahkan dari Gereja Katolik, SP, atau pausnya, segera setelah dia dipanggil ke Rom, percaya bahawa dia sempurna dan bahawa dia harus mengawal gereja itu. Selama 500 tahun ke depan, beberapa anggota Gereja Katolik Roma berpendapat bahawa mereka mungkin sesat dan bahawa itu adalah berkat reformasi dan semua gereja mula meninggalkan. Masalahnya ialah mereka tidak pernah mempunyai dokumen atau kitab suci yang berkaitan dengannya (kitab narasi). Oleh itu, mereka harus mengisi tempat kosong. Ini adalah alasan untuk konsistensi, kerana setelah Reformasi setiap gereja yang mengambil jalan yang berbeda tahu bahawa ia tahu jawapan untuk pertanyaan yang belum dijawab. Itulah sebabnya kami cuba mengatakan gandum di sini. Terdapat banyak tafsiran yang berbeza mengenainya. Buku ini tidak buruk atau buruk, anda hanya mempunyai versi Reader Digest dan beberapa bahagian penting yang tinggal.

Para SP Gereja Katolik, yang bertemu di Majlis Carthage di Utara atas perintah Paus, tidak memilih lagu-lagu yang lebih rendah atau yang lebih rendah pada AD 394 73 AD.

Ia bergantung pada bahagian bijirin yang anda bincangkan. Taurat (lima buku pertama) dalam bentuknya sekarang ditulis pada tahun 450 SM. Alasan yang ditulis dalam SMS. Selebihnya surat keterangan ditulis dalam Septuaginta antara tiga hari pertama. Perjanjian Baru ditulis pada tahun AD33 di Dewan Laodicea. Perjanjian Ibrani, yang disalin hari ini, ditulis oleh orang Missourians pada tahun 910. Mengenai penciptaan Perjanjian Lama, komentar terbaik mengenai perkara ini dibuat oleh Richard Friedman dalam bukunya "What W Writed Wheat?"

Yang Menyusun Alkitab

Yang Menyusun Alkitab

Who Compiled The Bible

Pertama kali dilahirkan di Rom pada abad keempat. Mereka berkumpul dan mengatakan bahawa itu betul, itu haram dan itu sampah. Tinggi! Gandum telah tiba. Sehingga itu, ia hanyalah koleksi tulisan dari mana-mana sahaja. Sebenarnya, ia masih ada.

Yang Menyusun Alkitab