Kita hidup kerana ada individu yang mengasihi kita, dan individu yang kita sayangi kembali. Kita hidup dengan alasan bahawa kita perlu menemui sesuatu, dan belajar, dan menjadi bersedia untuk melakukan perkara-perkara yang mungkin ingin kita lakukan. Kita hidup berdasarkan fakta bahawa orang lain memerlukan kita, dan kita memerlukan mereka untuk tinggal bersama kita. Kita hidup dengan alasan bahawa kita mempunyai harapan, dan perlu memahami apa yang berlaku secara langsung.

REALITI HIDUP LUARAN:

Di dalam dunia luar kita yang sebenarnya, kita mempunyai cara hidup dan agama kita. Cara hidup kita pada dasarnya adalah iklim di mana kita membesar, dan menggabungkan setiap elemen yang mempengaruhi kita. Pengaruh yang paling hebat adalah agama . Agama dapat mempengaruhi segala-galanya dari apa yang kita terima hingga bagaimana kita memperlakukan semua orang di sekitar kita hingga ke kawasan setempat yang kita buat untuk diri kita sendiri. Bagaimanapun, agama bukanlah satu-satunya bahagian luar dunia nyata. Cara hidup, arahan, warisan, adat keluarga, dan kumpulan teman anda semua membantu membentuk anda di luar dunia nyata dan bergabung untuk menjadikan individu luar biasa yang anda sekarang dan akhirnya akan berubah menjadi.

  • Setiap komponen ini akan membantu anda menjawab "Mengapa kita hidup?"

REALITI DALAM HIDUP:

Di dalam realiti dalaman kita, kita menemui kerinduan kita. Di dalam keinginan kita, kita menemui naluri dan akal kita. Naluri kita adalah pembantu kita dan dicapai dengan kerinduan kita, dan naluri kita akan membawa kita kepada motivasi kita. Fikirkan tentang sentimen dalaman yang kita miliki, di mana tindak balas usus kita berusaha untuk mendedahkan sesuatu kepada kita melalui latihan hidup.

  • Oleh kerana cara untuk kepentingan kita dalam hidup tidak jelas, anda boleh menggunakan naluri anda untuk mengarahkan anda. Ikuti “firasat” tersebut kerana mereka mengarahkan anda, dan anda mungkin akan menemui sesuatu yang tidak anda sedari yang anda perlukan.

  • Sekiranya anda kebetulan menanggalkan realiti luaran anda dan semua yang mempengaruhi anda secara lahiriah, adalah lebih mudah untuk memanfaatkan realiti dalaman anda; namun itu bukan bagaimana ia berfungsi. Mereka bekerjasama untuk mendorong anda mencapai objektif dan alasan anda ketika anda mulai bertanya "Mengapa mengganggu hidup?"

APAKAH TUJUAN HIDUP?

Terdapat beberapa cara yang berbeza untuk menggabungkan pemikiran di atas menjadi respons untuk "Apa tujuan hidup?" masa lalu pada hakikatnya mengatakan bahawa hakikat perkara itu adalah untuk terus hidup.

Hidup dengan Tujuan:

“Seorang dalang menganggapnya sebagai aktiviti sebagai peperiksaan sebagai usaha untuk mencari sesuatu. Pencapaian dan kekecewaan adalah jawapannya yang paling penting. " Friedrich Nietzsche

  • Kepentingan hidup ditemui ketika kita memahami realiti sebenar kita. Realiti tulen meluaskan realiti batin kita ke dunia luar kita. Pada titik ketika kita menemukan motivasi kita, kita mengetahui bahawa pentingnya hidup pada dasarnya adalah untuk hidup berdasarkan akal budi kita.
  • Ketika kita mengetahui motivasi kita, kita pada waktu itu mempunyai motivasi untuk hidup dan terus hidup. Ini tidak bermaksud hidup untuk orang lain. Ia mesti Bigge r daripada itu, jadi motivasi anda dan yang cara tidak akan pernah menendang baldi.
  • Anda boleh belajar lebih banyak mengenai kaedah yang paling mahir untuk mengetahui motivasi anda di sini. Anda juga boleh menonton video yang menyertainya untuk membiasakan diri dengan motivasi hidup anda:

Menyelaraskan Realiti Luaran Kita:

Realiti luaran anda akan mempengaruhi setiap bahagian dari realiti dalaman anda. Sekiranya anda mendapati bahawa anda berkecil hati atau tidak dipenuhi atau merasa "kosong" di sana-sini, ini mungkin mencerminkan beberapa keperluan realiti luar anda.

  • Mungkin anda tidak mempunyai rakan lama untuk membantu anda melalui peregangan yang sukar. Mungkin persekolahan anda telah membuat anda tidak peduli dengan apa yang anda suka dan tidak peduli. Mungkin anda bekerja di pekerjaan tertentu yang membuat anda merasa tidak bernyawa kerana ia tidak memberi anda kesukaran untuk bertahan hidup.
  • Dengan mengandaikan bahawa anda perlu mengusahakan realiti dalaman dan perasaan arah, anda perlu melihat panjang lebar tentang bahagian luar kebenaran anda yang membuang sesuatu dari keseimbangan. Apabila anda melakukan ini, motivasi anda mungkin akan menjadi lebih jelas.

Ketahui Beberapa Syukur:

Sementara itu, semasa anda berusaha membalas "Apa tujuan hidup?" anda dapat meningkatkan realiti dalaman anda dengan penghargaan yang setimpal . Tidak kira sama ada anda tidak mengetahui motivasi anda atau arah mana yang harus anda jalani sekarang, ada hal-hal dalam hidup anda yang dapat anda hargai sekarang yang dapat mendorong kehidupan yang menyenangkan.

Penjelajahan telah banyak kali menunjukkan bahawa individu yang melakukan apresiasi menjadi lebih idealis dan lebih gembira dengan kehidupan mereka secara keseluruhan. Ini tidak bererti mereka telah menyelesaikan semuanya, namun ini menunjukkan bahawa mereka akan lebih gembira ketika mereka mencari respons yang sesuai.

Garisan bawah:

Mengapa mengganggu hidup pada ketika itu? Tanggapan yang sesuai adalah bahawa tidak ada jawapan untuk semua orang. Pemikirannya adalah bahawa anda menyatukan luar dan dalam dunia nyata, mengakui yang tidak jelas, dan memanfaatkan motivasi hidup anda. Perwatakan, kebolehan, objektif, dan keinginan anda inilah yang akhirnya akan dijadikan sebagai kompas untuk membantu anda mencarinya.

  • Pada saat anda mendapat motivasi dan mengetahui tindak balas untuk membantu anda menjalani sisa hidup anda, anda akan menambahkan komitmen yang signifikan terhadap dunia yang akan berulang menjadi kenyataan lama setelah anda tiada. Pada titik ketika kita menggabungkan setiap gema yang ditinggalkan oleh setiap individu, melodi kehidupan yang luar biasa muncul untuk membingkai semua kecemerlangan yang kita lihat di sekeliling kita. Gunakan data di atas untuk mula membentuk gema anda hari ini.

PENTING KEHIDUPAN:

Pentingnya hidup, atau tanggapan terhadap pertanyaan: "Apa kepentingan hidup?" berkaitan dengan makna hidup atau kehadiran secara keseluruhan. Banyak pertanyaan lain yang berkaitan termasuk: "Apa yang kita lakukan di sini?", "Apa yang sebenarnya terjadi dengan kehidupan?", Atau "Apa motivasi di sebalik kehadiran?" Terdapat banyak cadangan jawapan untuk pertanyaan ini dari pelbagai asas sosial dan falsafah. Pencarian untuk kepentingan hidup telah membuat banyak hipotesis falsafah, logik, agama, dan dunia lain sejak selamanya. Pelbagai individu dan masyarakat menerima pelbagai perkara untuk menjawab pertanyaan ini.

  • Kepentingan hidup seperti yang kita lihat diperoleh dari pertimbangan filosofis dan ketat, dan permintaan logik mengenai kehadiran, hubungan sosial, kesadaran, dan kebahagiaan. Banyak isu yang berbeza juga disertakan, seperti kepentingan simbolik, metafizik, penghargaan, akal, moral, hebat dan cerdik, pilihan, kehadiran satu atau pelbagai makhluk ilahi, asal-usul Tuhan, roh, dan akhirat. Komitmen logik berpusat pada asasnya menggambarkan realiti yang tepat mengenai alam semesta, menyelidiki keadaan dan batasan tertentu mengenai "bagaimana" kehidupan. Sains juga merenungkan dan dapat memberikan cadangan untuk mencari kesejahteraan dan asal-usul kualiti etika yang berkaitan .

Kepentingan dan nilai mental dalam hidup:

Pakar dalam penyelidikan otak tertentu mengkaji unsur-unsur yang tepat yang membawa kepada kepuasan hidup, komitmen penuh dalam aktiviti, membuat komitmen yang lebih lengkap dengan menggunakan kekuatan dekat dengan rumah, dan yang bermaksud bergantung pada meletakkan sumber daya ke dalam pilihan yang mungkin lebih besar daripada diri sendiri. Penyiasatan maklumat besar mengenai perjumpaan aliran dengan pasti telah mengusulkan bahawa orang mengalami kepentingan dan kepuasan ketika mendominasi tugas pengujian dan pengalaman itu berasal dari cara bagaimana usaha-usaha ditarik lebih dekat dan dilakukan dan bukannya keputusan khusus yang dilakukan . Sebagai contoh, perjumpaan aliran dapat diperoleh oleh tahanan dalam penjara yang tidak berperikemanusiaan dengan pejabat yang tidak dapat diabaikan, dan berlaku lebih kerap pada orang yang sangat kaya. Contoh teladan adalah dua pakar dalam bidang penciptaan yang jelas melelahkan di kilang pembuatan. Seseorang menganggap karya itu sebagai tugas yang monoton sementara yang berbeda mengubahnya menjadi permainan untuk melihat betapa cepatnya dia dapat membuat setiap unit dan menyelesaikan aliran secara serentak.

  • Neurosains menggambarkan hadiah, kegembiraan, dan inspirasi sejauh tindakan sinaps, terutama dalam kerangka limbik dan wilayah tegmental ventral secara khusus. Sekiranya seseorang menerima bahawa kepentingan hidup adalah meningkatkan kegembiraan dan meringankan kehidupan umum, maka, pada saat itu izin ini mengatur ramalan tentang tingkah laku yang tepat untuk mencapai ini. Begitu juga, beberapa naturalis moral menyokong kajian kualiti etika dalam usaha eksperimen untuk berkembang maju bagi setiap haiwan yang sedar.

  • Kaedah berfikir eksploratif dan penyelidikan neuroleptik mengumpulkan maklumat mengenai pilihan moral manusia dalam situasi terkawal seperti isu kereta . Ini telah menunjukkan bahawa banyak jenis pertimbangan moral bersifat umum di seluruh masyarakat, mengesyorkan bahawa mereka mungkin lahir, sementara yang lain bersifat eksplisit budaya. Penemuan ini menunjukkan pemikiran moral manusia yang sebenarnya mempunyai kemungkinan dengan hipotesis falsafah yang paling sah, misalnya dengan pasti menunjukkan pembezaan antara aktiviti dengan sebab dan aktiviti dengan pengawasan yang akan hilang dari spekulasi berasaskan utiliti . Ilmu psikologi telah membuat hipotesis mengenai perbezaan antara moral tradisionalis dan liberal dan bagaimana mereka dapat didasarkan pada pelbagai persamaan dari kehidupan sehari-hari, misalnya, ayah yang kukuh berbanding model ibu yang menyokong. https://cdn.pixabay.com/photo/2020/05/04/21/06/life-5130779__340.jpg

  • Neurotheology adalah bidang yang dapat dipertikaikan yang berusaha untuk menemui sistem saraf dan sistem pengalaman yang ketat. Sebilangan pakar mengatakan bahawa akal manusia mempunyai instrumen semula jadi untuk perjumpaan seperti itu dan bahawa hidup tanpa menggunakannya untuk tujuan lanjutan mereka mungkin menjadi alasan untuk canggung. Kajian mempunyai hasil yang terperinci dalam menghubungkan kegembiraan dengan keyakinan yang tegas dan sukar untuk melacak meta-analisis berfikiran adil.

  • Ilmu sosial menganalisis penghargaan pada tahap sosial yang menggunakan perkembangan hipotesis, misalnya, hipotesis penghargaan, standard, anomie, dan sebagainya. Satu kerangka bernilai yang dicadangkan oleh ahli terapi ramah, yang secara komprehensif disebut Teori Pengurusan Terorisme, menyatakan bahawa kepentingan manusia diperoleh daripada ketakutan utama ■■■■■, dan kualiti dipilih ketika mereka memungkinkan kita untuk menjauhkan diri dari tanda psikologi ■■■■■.

  • Oleh itu, terdapat pelbagai hipotesis mengenai cara orang menilai bahagian positif dan bertentangan dari realiti mereka dan oleh itu nilai dan yang bermaksud mereka meletakkan hidup mereka. Sebagai contoh, keaslian yang membebankan memberikan inspirasi yang berlebihan dengan pengecualian, kecuali mereka yang menghadapi masalah yang membebankan yang menganggap kehidupan itu sebenarnya, dan David Benatar menduga bahawa lebih banyak berat badan diberikan kepada pertemuan positif, memberikan kecenderungan untuk mengatasi- perspektif idealistik mengenai kehidupan.

  • Penyelidikan yang timbul menunjukkan bahawa kepentingan dalam kehidupan meramalkan hasil kesejahteraan sebenar yang lebih baik. Kepentingan yang lebih ketara adalah berkaitan dengan penurunan risiko penyakit Alzheimer, berkurangnya risiko kegagalan pernafasan di antara orang-orang dengan penyakit jantung koroner, berkurangnya bahaya strok, dan jangka hayat yang diperluas pada sampel Amerika dan Jepun. Pada tahun 2014, Perkhidmatan Kesihatan Nasional Britain mula mencadangkan rancangan lima usaha untuk kesejahteraan mental yang bergantung kepada kehidupan yang signifikan, yang bermaksud: (1) Berhubungan dengan kawasan setempat dan keluarga; (2) Latihan fizikal; (3) Pembelajaran sepanjang hayat; (4) Memberi kepada orang lain; (5) Mengetahui keadaan umum anda.

Pertanyaan logik mengenai otak:

Sifat dan permulaan kesadaran dan jiwa yang sebenarnya juga sering terganggu dalam sains. Lubang logik adalah untuk sebahagian besar disamakan dengan isu yang sukar mengetahuinya, dan subjek kebebasan berfikir adalah tambahan dilihat sebagai kepentingan utama. Subjek ini adalah sebahagian besarnya cenderung dalam bidang sains psikologi, neurosains (contohnya neurosains pilihan) dan penaakulan jiwa, namun sebilangan sarjana perkembangan dan ahli fizik hipotesis juga membuat beberapa rujukan mengenai subjek ini.

  • Metodologi materialistik reduksi dan penghapusan, misalnya Model Pelbagai Draf, berpendapat bahawa kesedaran dapat diklarifikasi sepenuhnya oleh ilmu saraf melalui operasi serebrum dan neuronnya, sehingga melekat pada naturalisme organik.

  • Sekali lagi, sebilangan penyelidik, seperti Andrei Linde, telah memikirkan tentang kesadaran itu, sebagai ruang-waktu, mungkin mempunyai tahap peluang yang tersendiri, dan bahawa pengertian seseorang mungkin sama asli dengan (atau jauh lebih asli daripada) objek material. Hipotesis kesedaran dan ruang-waktu memperjelas kesadaran dalam menggambarkan "ruang unsur-unsur kognisi", sering merangkumi pelbagai dimensi tambahan. Spekulasi elektromagnetik kesadaran menguruskan masalah pengetahuan yang membatasi dengan mengatakan bahawa medan elektromagnetik yang dihasilkan oleh serebrum adalah pengangkut sebenar pengalaman sedar; ada pertentangan mengenai pelaksanaan hipotesis sedemikian yang mengenal pasti dengan operasi minda yang berbeza. Hipotesis minda kuantum menggunakan hipotesis kuantum dalam menjelaskan sifat tertentu jiwa. Menjelaskan kitaran pilihan yang tidak terkawal melalui keajaiban kuantum adalah pilihan utama yang berbeza dengan determinisme.

Parapsikologi:

Mengingat premis klarifikasi otak yang non-materialistik, ada yang mengusulkan adanya kesadaran yang tidak dapat diestimasi, membuktikan bahawa kesedaran sebenarnya adalah "landasan semua makhluk". Penyokong pandangan ini merujuk kepada catatan keajaiban paranormal, intinya pandangan luar biasa dan kekuatan pengawal, sebagai bukti kesadaran rohani yang lebih tinggi. Untuk menunjukkan kehadiran keajaiban ini, ahli parapsikologi telah menyelaraskan penyelidikan yang berbeza, namun kemenangan mungkin disebabkan oleh kawalan eksplorasi yang buruk dan mungkin mempunyai penjelasan elektif .

Sifat penting dalam kehidupan:

Makna makna yang paling umum dalam kehidupan merangkumi tiga komponen. Pertama, Reker dan Wong menyifatkan kepentingan individu sebagai "pengertian permintaan, pemahaman dan akal di hadapan seseorang, pengejaran dan pencapaian objektif yang bermanfaat, dan perasaan puas . " Pada tahun 2016 Martela dan Steger menyifatkan kepentingan sebagai kewajaran, akal, dan kepentingan. sebaliknya, Wong telah mengemukakan jawapan empat segmen untuk subjek penting dalam kehidupan, dengan empat bahagian alasan, mendapatkan, kewajiban, dan kesenangan (MURNI):

1. Anda perlu memilih alasan terpuji atau objektif hidup yang besar. 2. Anda harus memiliki pemahaman yang cukup tentang identiti anda, perkara yang diminta oleh hidup anda, dan bagaimana anda dapat mengambil bahagian penting dalam hidup. 3. Anda dan anda sendiri bertanggungjawab untuk memilih jenis kehidupan yang anda perlukan, dan apa yang merangkumi objektif hidup yang kritikal dan bermanfaat.

  • Anda akan mengambil bagian dalam perasaan penting dan terpenuhi ketika anda telah menjalankan tugas anda mengenai jaminan diri dan secara efektif mencari objektif hidup yang terpuji.

  • Dengan cara ini, perasaan penting merangkumi setiap komponen kepentingan, berbanding dengan kekal sebagai faktor yang berbeza.

  • Walaupun kebanyakan pakar sains otak memikirkan kepentingan dalam kehidupan sebagai kecenderungan atau pertimbangan abstrak, kebanyakan ahli logik (misalnya, Thaddeus Metz, Daniel Haybron) mengesyorkan agar terdapat peraturan yang tidak berat sebelah dan penting untuk apa yang merangkumi kepentingan dalam kehidupan. Wong telah menyatakan bahawa sama ada kehidupan itu penting bergantung pada sentimen emosi dan juga, lebih kritikal, sama ada objektif usaha seseorang dan kehidupan secara umum adalah signifikan seperti yang ditunjukkan oleh beberapa sasaran yang mengatur standard.

PERSPEKTIF AGAMA (ISLAM):

Dalam Islam, rancangan pasti manusia adalah untuk menghormati pembuatnya, Allah (Bahasa Inggeris: The God), melalui tanda-tandanya, dan bersyukur kepadanya melalui cinta dan dedikasi sejati. Ini pada dasarnya ditunjukkan dengan mengikuti peraturan surgawi yang dijumpai di dalam Al-Quran dan amalan Nabi (untuk orang bukan al-Quran). Kehidupan semula jadi adalah ujian, menentukan keadaan seseorang yang dekat dengan Allah di luar yang besar. Seseorang akan berada dekat dengannya dan kasih sayang di Jannah (Syurga) atau jauh di Jahannam (Neraka).

  • Untuk pemenuhan Allah, melalui Al-Quran, semua umat Islam harus beriman kepada Tuhan, pengungkapan-pengungkapannya, para utusan surgawinya, para kurirnya, dan pada "Hari Kiamat". Al-Qur'an menggambarkan motivasi di sebalik penciptaan sebagai berikut: "Nikmatilah di tangannya yang berada di alam, dia sangat mengagumkan atas segala hal, yang membuat kematian dan hidup sehingga dia dapat menganalisis siapa di antara kamu yang terbaik dalam perbuatan, dan dia seperti dewa, pemurah "(Qur'an 67: 1–2)" Dan aku (Allah) tidak menjadikan jin dan manusia kecuali mereka harus setia (kepada Allah). " (Al-Qur'an 51:56). Kesetiaan bersatu untuk kesatuan Tuhan dalam kekuasaan-Nya, nama-nama, dan orang-orangnya. Kehidupan terrenal adalah ujian; bagaimana seseorang (bertindak) memutuskan apakah roh seseorang menuju ke Jannat (Syurga) atau ke Jahannam (Neraka). Akan tetapi, apabila tiba hari kiamat, pilihan rasmi adalah milik Allah sahaja.

  • Lima Rukun Islam adalah tanggungjawab pemegang jawatan bagi setiap Muslim; mereka adalah: Shahadah (panggilan keyakinan); salat (petisyen adat); Zakat (tujuan mulia); Sawm (berpuasa di bulan Ramadhan), dan Haji (perjalanan ke Mekah). Mereka mendapat hasil karya Hadis, yang mengagumkan dari Sahih Al-Bukhari dan Sahih Muslim. Lima ruangan itu tidak dirujuk secara langsung dalam Al-Quran.

  • Keyakinan berbeza di antara Kalam. Idea pra-objektif Sunni dan Ahmadiyah adalah keputusan surgawi; sama, idea Syiah mengenai pra-objektif adalah keadilan surgawi; dalam perspektif yang tidak jelas mengenai para sufi, alam semesta wujud hanya untuk keredhaan Tuhan; Penciptaan adalah permainan yang hebat, di mana Allah adalah hadiah terbaik.

  • Perspektif sufi mengenai pentingnya kehidupan berasal dari hadis qudsi yang menyatakan “Saya (Tuhan) adalah Harta Karun yang Tersembunyi dan ingin dikenali. Akibatnya saya membuat Penciptaan yang mungkin saya kenali. " Salah satu pengertian yang berpotensi dari pandangan ini adalah bahawa pentingnya kehidupan bagi seseorang individu adalah mengetahui idea Tuhan, dan motivasi di sebalik semua ciptaan adalah untuk mengungkap sifat itu dan menunjukkan nilainya sebagai kekayaan pasti, iaitu Tuhan. Walaupun begitu, hadis ini dinyatakan dalam struktur yang berbeza dan diuraikan dengan cara yang berbeza oleh individu, seperti 'Abdu'l-Bahá dari Kepercayaan Baháʼí, dan dalam buku catatan Ibn'Arabī' ■ ṣūṣ al-Ḥikam. Hidup dengan Buku Allah - Nouman Ali Khan - Quran W - YouTube

Soalan Lazim:

1. Atas sebab apa kita hidup dengan jelas?

Kita hidup dengan alasan bahawa ada individu yang mengasihi kita, dan individu yang kita cintai kembali. Kita hidup berdasarkan fakta bahawa kita perlu menemui sesuatu, dan belajar, dan bersiap sedia untuk melakukan perkara yang mungkin ingin kita lakukan. Kita hidup dengan alasan orang lain memerlukan kita, dan kita memerlukan mereka untuk tinggal bersama kita.

2. Apakah kehendak hidup?

Kehendak hidup adalah arkib yang memberikan petunjuk klinikal yang jelas untuk diikuti sekiranya anda masih hidup, namun tidak layak untuk menyampaikan keinginan anda. A LegalZoom Living Will menggabungkan tenaga pengacara perubatan, yang boleh anda gunakan untuk menamakan pakar perubatan untuk memilih pilihan perkhidmatan perubatan demi anda sekiranya anda menjadi lumpuh.

3. Siapa yang dapat mencari nafkah?

Pada umumnya, mana-mana individu yang berumur tidak kurang dari 18 tahun dan "otak yang waras" dapat membuat nafkah. Dalam keadaan yang unik ini, jiwa yang waras sebagai peraturan menyiratkan kemampuan untuk mendapatkan apa kehendak hidup, benda yang dikandungnya, dan apa yang dilakukannya

4. Bilakah kehidupan akan menghasilkan hasil?

Kehendak hidup menjadi kuat apabila doktor penting anda menyimpulkan bahawa anda tidak boleh memilih pilihan rawatan perubatan anda sendiri. Sekiranya anda sakit atau cedera dan tidak dapat menyampaikan kehendak perkhidmatan perubatan anda, dan PCP anda mengesahkan kenyataan ini direkodkan sebagai salinan cetak, nafkah anda akan menghasilkan hasil.

5. Adakah hidup saya pada bila-bila masa akan berakhir?

Kehidupan anda akan tetap bertahan seberapa lama anda hidup, kecuali jika anda sengaja menolaknya atau pengadilan disertakan (contohnya, seseorang mencabar sama ada anda mempunyai kemampuan untuk membuat arkib, atau pengadilan mempertanyakan sama ada rekod anda memenuhi prasyarat negara). Sebahagian besarnya, campur tangan pengadilan dalam isu-isu ini tidak biasa dan terhad.

6. Adakah disarankan bagi saya untuk menyetujui kehendak hidup saya secara sah?

Sebagai hasil dari hasil yang serius yang berkaitan dengan kehendak hidup dan pilihan penting yang dinyatakan di dalamnya, beberapa kumpulan memutuskan untuk memberi wasiat hidup mereka dan disahkan oleh saksi. Pemerhati anda tidak perlu pergi bersama anda ke akauntan awam kecuali jika anda akan menandatangani arkib pada masa itu.

7. Apa kepentingan di sini untuk hidup dengan alasan?

JADI apa kepentingan di sini untuk hidup dengan akal? Pada dasarnya, ini menunjukkan bahawa anda menyedari apa yang anda lakukan. Anda mempunyai objektif dan bertenaga mengenai apa yang anda lakukan. Daripada membiarkan hari untuk berlayar, anda bekerja dengan alasan untuk memanfaatkan sepenuhnya setiap hari. Pada ketika anda hidup dengan alasan, anda tidak hanya wujud.

8. Apakah motivasi untuk meneruskan kehidupan yang sopan?

Nikmati gaya hidup berkualiti yang disiratkan dengan kehidupan sehari-hari yang membebaskan anda. Kehidupan sehari-hari yang memenuhi anda secara berterusan, yang menambahkan kepuasan, kebahagiaan dan perasaan arah hidup anda. Namun, ia juga bermaksud meneruskan keberadaan sehari-hari yang bermanfaat - keberadaan sehari-hari yang membuat komitmen, dan bukannya bersifat narsisistik secara eksklusif.

9. Apa yang mencirikan kehidupan yang layak?

Jenis kehidupan yang dapat dimiliki oleh individu dengan sejumlah besar wang tunai. Dia membesar dengan miskin, namun ketika ini dia menikmati gaya hidup yang berkualiti! Kehidupan yang senang dan senang Dia menyerahkan pekerjaan yang besar di bandar untuk berpindah ke negara mencari jalan yang mudah.

10. Adakah kepuasan adalah keputusan?

Banyak individu gembira mengakui kebahagiaan adalah keputusan dan bergantung kepada mereka untuk memilihnya dengan sengaja setiap hari. Individu gembira tidak dipenjarakan oleh keadaan mereka dan mereka tidak mencari kebahagiaan pada individu atau aset. Menghadapi sepenuhnya sebenarnya memerlukan pilihan yang bijak untuk memilih kepuasan setiap hari.

KESIMPULAN:

Tingkah laku manusia didorong oleh tiga keperluan utama: kawalan, pergaulan dan konsistensi. Para pendahulu kita yang memenuhi keperluan itu bertahan cukup lama untuk meniru dan memberikan kualiti kepada anak-anak mereka. Kerana kemajuan, syaratnya masih ada pada kita hari ini. Secara eksklusif atau bergabung, mereka mendorong semua yang kita fikirkan dan lakukan. Mereka mengutarakan pemikiran mereka dengan cara yang tidak berkesudahan di dunia yang biasanya kurang mengancam ketahanan dan penyebaran, tetapi lebih membingungkan. Memahami dan memenuhi ketiga-tiga keperluan itu, baik pada diri sendiri maupun orang lain, sangat penting untuk menjelajahi dunia sekarang, untuk menyampaikan dengan secukupnya (atau mempengaruhi sekiranya anda suka) dan mencapai apa yang anda perlukan. Tiga keperluan tersebut adalah: Perlu merasa terkawal terhadap kehidupan seseorang. Ini menjelaskan pilihan individu untuk perkara seperti maklumat, peluang, keputusan, pengaruh, perlindungan, harta benda, kontrak, tatapan kristal, nombor dan wang tunai. Kehilangan kuasa seseorang atas nyawa atau kehilangan apa pun, tidak kira sama ada tulen atau berpotensi, adalah sesuatu yang kita jauhkan dan ikuti.

ARTIKEL BERKAITAN:

1 Suka