Ringkasan: Orang beralih ke konsultasi dalam talian, dan ada lebih daripada satu sebab untuk melakukan ini. Teruskan membaca untuk mengetahui mengapa anda harus memilihnya juga.

Adakah anda pernah kecewa kerana tidak berjumpa dengan doktor anda semasa memerlukan? Baiklah, kita semua telah menghadapi kesukaran itu sekurang-kurangnya sekali dalam hidup kita. Nisbah antara doktor dan pesakit di India sudah pasti rendah. Terdapat satu doktor untuk setiap 100 pesakit di India, jadi kekacauannya cukup jelas.

Walaupun kami mempunyai kemudahan untuk mendapatkan janji temu doktor hari ini, anda mungkin tidak mendapat kepuasan yang tepat dengannya. Memang benar bahawa industri perubatan mengalami revolusi secara digital, dan telemedicine semakin maju. Sekarang adalah masa yang tepat untuk mengikuti konsultasi doktor dalam talian di India. Ini adalah pilihan terbaik dan paling sesuai untuk mendapatkan nasihat doktor yang anda mahukan pada bila-bila masa.

Semasa berlakunya wabak ini, berjumpa doktor secara dalam talian sangat popular kerana orang tidak dapat mengunjungi hospital atau berjumpa doktor. Pandemik ini telah memberi tumpuan kepada konsep perundingan doktor dalam talian, dan ia telah berjalan dengan baik sejak itu.

Sekiranya anda belum memikirkan untuk mendapatkan konsultasi doktor dalam talian di India , kami boleh memberi anda lebih daripada satu sebab untuk memilihnya.

Baca Juga - Mengapa memilih Aplikasi Kesihatan Bajaj FinServ untuk perundingan doktor dalam talian ?

# 1 Temujanji Doktor Mudah

Salah satu kelebihan terbesar berjumpa doktor dalam talian adalah kemudahan menjadualkan temu janji anda. Tidak perlu berdiri dalam barisan panjang dan menunggu berjam-jam atau kadang-kadang pulang tanpa berjumpa doktor. Dengan sistem janji temu dalam talian, anda boleh menjadualkan janji temu mengikut kesukaan anda. Ini menjadikan perundingan lebih senang dan berkesan bagi pesakit.

# 2 Tidak Lagi Melancong

Kadang kala anda tidak sihat secara fizikal bahkan boleh berjumpa doktor untuk berunding. Dalam kes sedemikian, anda mengatur lawatan ke doktor anda di rumah. Ia boleh menjadi lebih mahal daripada janji temu secara fizikal. Walau bagaimanapun, dengan perundingan doktor dalam talian , anda tidak perlu mengalami masalah seperti anda tidak perlu melakukan perjalanan lagi. Anda boleh berjumpa doktor dan mendapatkan khidmat nasihat yang mudah. Tinggal di rumah dan sembang video dengan doktor anda.

# 3 Cara Lebih Baik Untuk Memeriksa Gejala

Tidak perlu mendiagnosis sendiri masalah anda dengan bantuan Google. Dengan kemasukan bantuan maya dari doktor, gejala anda dapat diperiksa dengan mudah. Doktor menggunakan sistem pemeriksaan gejala pintar untuk mengenal pasti gejala pesakit dengan cepat. Yang perlu anda buat adalah menjadualkan temu janji doktor secara dalam talian dan membiarkan doktor anda melakukan selebihnya.

# 4 Mampu

Dari menjadwalkan janji temu untuk membeli ubat setelah berunding, ada banyak perbelanjaan yang terlibat dalam perundingan fizikal. Anda boleh mengelakkan semua perbelanjaan tersebut dengan beralih kepada perundingan doktor dalam talian. Semasa wabak ini, banyak hospital menurunkan kos konsultasi dalam talian mereka. Berbanding dengan temu janji fizikal, perjumpaan maya jauh lebih menjimatkan. Anda tidak perlu pergi ke tempat itu atau bahkan membayar yuran perundingan yang berat. Ini adalah salah satu sebab utama mengapa pesakit lebih suka berunding dalam talian.

# 5 Keselamatan Dan Privasi

Sekiranya anda bimbang tentang privasi dan keselamatan data perubatan anda, anda tidak perlu risau kerana hospital menggunakan sistem maya yang ketat untuk memastikan semuanya selamat. Ramai orang malu untuk membuka diri dengan doktor mereka, tetapi mereka dapat berkomunikasi dan berkongsi masalah mereka dengan lebih baik melalui perundingan maya. Semua yang anda bincangkan dengan doktor anda akan dirahsiakan.

# 6 Tiada Risiko Jangkitan

Mengunjungi hospital semasa fasa pandemik ini adalah pemikiran yang menakutkan. Tidak semua orang mempunyai kekebalan untuk melawan virus. Oleh itu, perundingan dalam talian adalah kaedah terbaik untuk mengurangkan risiko jangkitan. Tidak ada lagi hubungan dengan hospital atau kakitangan perubatan. Anda boleh mendapatkan bantuan dari keselesaan kediaman anda dan tidak perlu risau untuk dijangkiti.

Garisan bawah

Segala-galanya mengenai pelantikan doktor dalam talian nampaknya dapat dilaksanakan dan sesuai untuk pesakit dan doktor. Ini adalah kaedah yang lebih selamat dan selesa untuk mendapatkan nasihat doktor. Selepas berlakunya wabak ini, orang lebih berminat untuk berunding dalam talian lebih dari sekadar fizikal. Perkara di atas adalah beberapa sebab terbaik mengapa anda harus mengutamakan konsultasi dalam talian.

Pastikan anda mendapatkan perkhidmatan perundingan doktor dalam talian terbaik yang dapat memberikan anda perkhidmatan terbaik.