Analisis adalah jalan menuju masa depan. Semua yang mencari transformasi digital secara besar-besaran sangat didorong oleh data. Ini memainkan peranan penting dalam membuat keputusan perniagaan. Oleh itu, hari ini kita membincangkan mengapa seseorang harus mempertimbangkan kursus analisis data dalam talian pada tahun 2021.

Biro Statistik Tenaga Kerja AS melihat pertumbuhan yang kuat dalam bidang sains data dan meramalkan jumlah pekerjaan akan meningkat sekitar 28% hingga 2026.

  1. Kemahiran menyelesaikan masalah - Siapa yang tidak menghargai sumber yang dapat menyelesaikan masalah. Analisis adalah mengenai menyelesaikan masalah perniagaan yang mempengaruhi keseluruhan operasi perniagaan, termasuk pekerja dan pelanggan. Kursus analisis data dalam talian atau luar talian memberi anda keupayaan untuk berfikir secara analitis dan mendekati masalah dengan cara yang betul. Keupayaan untuk melihat pelbagai data dan membuat kesimpulan adalah kemahiran yang berharga untuk dimiliki.

  2. Permintaan profesional yang tinggi - Sebab yang sangat jelas menarik minat calon untuk mengikuti kursus analisis data secara dalam talian atau luar talian adalah kerana permintaan profesional. Oleh kerana semakin banyak perniagaan mula menggunakan data besar, kekurangan kemahiran yang diperlukan pasti meningkatkan nilai program ini. Ini bermaksud pelajar yang dapat menguasai kemahiran ini akan mendapat perintah gaji dan tawaran pekerjaan yang lebih tinggi yang sesuai dengan keperluan mereka juga.

LinkedIn menunjukkan, terdapat peningkatan pekerjaan sains sains sebanyak 650% sejak 2012.

  1. Keutamaan di kalangan organisasi untuk Analisis Data Besar - Menurut Edureka, kira-kira 77% panduan kerjaya organisasi teratas menganggap analisis data merupakan faktor penting pertumbuhan perniagaan mereka dan peratusan ini hanya akan meningkat pada tahun-tahun mendatang. Ini adalah sebab besar mengapa memilih kursus analisis data secara dalam talian atau luar talian diperlukan untuk menganalisis jumlah data yang sangat besar dan mendapatkan pandangan perniagaan yang kritikal. Penting bagi calon bukan sahaja untuk memiliki kemahiran tetapi juga harus berada di atas persaingan untuk menonjol.

  2. Fleksibiliti untuk dipilih - Profesional analitik data tidak hanya diminta untuk industri tertentu, pilihannya luas dan ini menjadikannya salah satu profesi yang paling menjanjikan pada masa sekarang. Analisis data menguntungkan setiap jenis industri, dan yang memberikan calon pilihan sejambak untuk dipilih. Sektor seperti kewangan, runcit, logistik, sumber manusia, IT dll semuanya memerlukan profesional analisis data. Oleh itu, jika anda mencari pengesahan mengenai sama ada anda harus mempertimbangkan kursus analisis data dalam talian atau tidak, anda boleh menjadikannya sebagai pilihan kerjaya dengan yakin.

  3. Pengetahuan praktikal - Mendaftar dalam kursus analisis data dalam talian memberi anda peluang untuk belajar dari pakar industri yang dilengkapi dengan pengalaman dan juga pengetahuan. Anda belajar tentang alat yang banyak digunakan dengan sesi penyelesaian masalah praktikal, sesi Soal Jawab dan banyak lagi. Oleh kerana banyak organisasi melihat data sebagai sumber untuk memanfaatkan dan meningkatkan proses mereka. Ini adalah masa yang tepat untuk menjejakkan kaki ke sektor ini.

Sekiranya anda ingin memilih kursus analitik digital secara dalam talian, pastikan anda telah memenuhi semua keperluan anda dan lakukan usaha wajar sebelum memutuskan di mana anda ingin mengikuti kursus ini.

Semoga berjaya untuk perjalanan analisis data anda dan masa depan yang cerah di masa hadapan!

Ringkasan: Menurut Edureka, kira-kira 77% panduan kerjaya organisasi teratas menganggap analisis data sebagai faktor penting pertumbuhan perniagaan mereka dan peratusan ini hanya akan meningkat pada tahun-tahun mendatang. Ini adalah satu lagi sebab besar mengapa memilih kursus analisis data dalam talian atau luar talian diperlukan untuk menganalisis jumlah data yang sangat besar dan mendapatkan pandangan perniagaan yang kritikal. Penting bagi calon bukan sahaja untuk memiliki kemahiran tetapi juga harus berada di atas persaingan untuk menonjol.