Penulis ,

Penulis:

Definisi penulis adalah: Seorang pengarang (kadang-kadang disebut grander) adalah penjual pilihan yang membuka kedudukan untuk menerima premium dari pembeli. Penulis boleh menyekat atau menjual periuk atau panggilan. Kedudukan terbuka juga dikenali sebagai pilihan asas. Sebagai contoh, pemilik 100 saham boleh menjual opsyen panggilan pada saham ini sehingga dia menerima premium dari pembeli opsyen, kedudukan ini dilindungi kerana pengunderaitan memiliki pilihan saham yang mendasari dan setelah ■■■■■■■■■■ kontrak. Setuju menjual saham. Untuk jualan. Harga: Opsyen tertutup akan merangkumi penjualan saham pendek dan penerbitan opsyen saham. Sekiranya opsyen tidak dilindungi, jika item yang mendasari bergerak menentangnya, penjual opsyen secara teorinya berisiko kerugian lebih besar.

  • Penjual opsyen menerima premium kerana memberi hak kepada pembeli untuk membeli atau menjual aset pendasar pada harga kemudian pada harga yang dipersetujui.
  • Panggilan atau lubang boleh disekat atau terdedah, dan tempat yang tidak selamat lebih rentan.
  • Penjual opsyen lebih suka pilihan tamat tanpa tunai untuk mengekalkan premium sepenuhnya. Pembeli opsyen mahu kehabisan wang tunai.

Definisi Penulis: Pelabur yang menulis pilihan pendek atau pilihan dengan harapan akan mendapat hasil jualan pendek. Penulis sampul memiliki stok inti dan tertutup.

Makna Penulis

  1. Orang yang menulis teks tertentu.

Kalimat Penulis

  1. Penulis surat